S.V. Honselersdijk kent geen problemen met Zwaluwen’30 HCSV en wint eenvoudig met 3-0
maandag 4 april 2022

Voorafgaande aan de wedstrijd was de huldiging van Joey Valstar voor zijn 150e wedstrijd in het eerste team. Voorzitter Erwin van der Mark sprak de jubilaris toe en overhandigde hem de bos bloemen. Joey speelde zijn eerste wedstrijd in het seizoen 2016-2017 onder trainer Piet Boon en is nu al 6 jaar een onmisbare kracht in het eerste van S.V. Honselersdijk.

Michel van Giesen ontbrak in het elftal van Andre Lourens wegen een blessure en zijn plek werd waargenomen door Jubilaris Joey Valstar. Na het onnodig verlies van afgelopen dinsdag tegen Die Haghe, klommen de oranje hemden, door de winst van vandaag weer knap naar het linker rijtje. Winst was belangrijk om niet in de onderste regionen terecht te komen.

Op een koud sportpark de Strijphorst was Zwaluwen’30 HCSV de tegenstander. De ploeg uit Hoorn bivakkeert in de kelder van de 1e klasse. Dus winst was voor deze ploeg ook noodzakelijk. Maar er zat weinig beleving bij onze tegenstander. De gehele wedstrijd speelde zich voornamelijk af op de helft van de Zwaluwen’30. Zwaluwen’30 had niet het vermogen om het S.V. Honselersdijk echt moeilijk te maken deze middag. Uitgespeelde kansen waren er dan ook niet. Keeper Quinten van der Helm had deze middag ook een “vrije” middag en hoefde niet veel in actie te komen. S.V. Honselersdijk was heel gretig deze en combineerde er op los. In de 5e minuut was Steyn de Bruijn zijn tegenstanders te snel af. Hij stevende af richting doel, maar werd randje strafschopgebied gestuit door keeper Luke van Amstel. Zo bleef de thuisploeg de druk erop houden en kon een doelpunt niet uitblijven. Eerst was het in de 13e minuut dat keeper van Amstel een kans voor Kevin Bogaards kon pareren, maar een paar minuten later was het wel raak. Het was Steyn de Bruijn die uit een pass de bal door kopte op de door gelopen Lars Ammerlaan. Met nog één man voor zich in het strafschopgebied haalde Lars uit en via het been van de tegenstander verdween de bal onbereikbaar voor keeper van Amstel in het doel, 1-0. Zo kreeg de ploeg van Andre Lourens gedurende de eerste helft mogelijkheden om de score op te voeren, maar het vizier stond niet scherp genoeg.

De tweede helft waren de Dijkenaars nog meer de baas over Zwaluwen’30. S.V. Honselersdijk wilde de score zo snel mogelijk opvoeren en kreeg hier ook de kansen voor. In de 53e minuut was het Tom van Veen die zijn actie zag stranden, maar Lars Ammerlaan was er als de kippen bij om de afvallende bal op te pikken en rakelings over schoot. In de 62e minuut leek dan ook de volgende treffer in de maak. Tom van Veen was los van zijn tegenstanders en alleen op keeper van Amstel verslikte de zo trefzekere spits in de Hoornse keeper. Zo kreeg de Honselse ploeg meerdere mogelijkheden en was de 1-0 nog maar een magere afspiegeling. Gelukkig voor S.V. Honselersdijk had Zwaluwen’30 niet de macht om enigszins gevaarlijk te worden. De dijkse verdediging had weinig moeite met de Hoornse aanvallers waarbij de scherpte ontbrak. In de 73e minuut dan eindelijk de lang verwachte treffer. Lars Ammerlaan bediende de op snelheid zijnde Steyn de Bruijn en met uiterste precisie schoot hij de bal langs keeper van Amstel, 2-0. Een alles of niets poging van Zwaluwen’30 liep op niets uit. De Hoornse verdediging lag open en S.V. Honselersdijk kon na hartenlust combineren. In de 79e minuut een knap een-tweetje tussen Steyn de Bruijn en Tom van Veen. Tom kon ongehinderd door het midden en maakte de 3-0. Dit was inmiddels het 149e doelpunt die de topscoorder maakte in zijn 7e seizoen voor S.V. Honselersdijk. Precies op tijd floot de goed leidende scheidsrechter Ron Wolf voor het einde van de wedstrijd en konden 3 belangrijke punten bijgeschreven worden.

Zaterdag naar koploper WV-HEDW in Amsterdam. De Amsterdamse ploeg is nog ongeslagen en wie weet kan S.V. Honselersdijk voor een stunt zorgen.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Max van der Kraan, Joey Valstar , Rik van Schie (-39 Marcel Bruggeling), Nick van der Kraan, Lars Ammerlaan, Youri Riepe (-85 Ben Wagener), Kevin Bogaards (-85 Luke Groenenboom), Steyn de Bruijn, Tom van Veen (A)

Verslag en foto's: Jan de Brabander

Sosef & v/d Knaap