Knappe overwinning voor S.V. Honselersdijk op Forum Sport
maandag 28 maart 2022

Afgelopen zaterdag ging het eerste elftal van S.V. Honselersdijk op bezoek bij regiogenoot Forum Sport. Op het zonnige sportpark 't Loo in Voorburg stond een pittige wedstrijd te wachten voor de mannen van hoofdtrainer André Lourens. Op bezoek bij Forum Sport zijn de punten namelijk nooit gratis, dus ook afgelopen zaterdag niet.

De (tussen)stand deed wellicht anders vermoeden, maar de oranjehemden hebben uiteindelijk op knappe wijze een zwaarbevochten 2-4 overwinning binnengesleept. In de eerste helft zorgden doelpuntenmakers Tom van Veen en Nick van der Kraan voor de 0-2 ruststand. Na de drinkpauze zorgden respectievelijk Kevin Bogaards en Max van der Kraan er zelfs voor dat de 0-4 tussenstand op het scorebord stond.

Een ongekende luxe, maar zo voelde het allerminst aan op het veld. Logischerwijs drong Forum Sport steeds meer aan om treffers te forceren, wat dan ook resulteerde in een vlugge 1-4 en 2-4. Met nog een kwartier op de klok beloofde het nog een hete slotfase te worden, maar gelukkig wist de Honselse verdediging onder leiding van keeper Quinten van der Helm zich uitstekend stand te houden.

De 3 punten uit Voorburg zorgden ervoor dat S.V. Honselersdijk op de ranglijst klimt naar de 8e positie. Wanneer deze dinsdag de doordeweekse inhaalwedstrijd bij Die Haghe opnieuw in een overwinning eindigt, kunnen de oranjehemden zelfs (tijdelijk) de 4e plaats innemen op de ranglijst van de eerste klasse A.

De inhaalwedstrijd tegen regiogenoot Die Haghe wordt morgenavond om 20:00 uur afgewerkt op Sportpark Ockenburgh.

Wederom winst voor 2e elftal
De prachtige overwinning van het eerste elftal werd eerder op de dag voorafgegaan door opnieuw een overwinning voor het 2e elftal van S.V. Honselersdijk. Na winstpartijen tegen Valken'68 en Quick Boys moest afgelopen zaterdag ook MVV'27 eraan geloven. Door doelpunten van Pawel Rubin en Stijn Hofland werd met 0-2 de overwinning uit Maasland mee naar Honselersdijk genomen.

Het tweede elftal is bezig aan een heuse opmars, het elftal van trainer Jasper Steringa is momenteel terug te vinden op de 5e plek van de reserve eerste klasse. Komende zaterdag wacht voor hen de thuiswedstrijd tegen het altijd lastige HVC'10.

Zoomin'