Nieuwjaarstoespraak voorzitter Erwin van der Mark
zondag 9 januari 2022

Beste leden van S.V. Honselersdijk,

Graag wens ik iedereen een heel voorspoedig 2022 in goede gezondheid!

Ook in deze online speech wil ik even aandacht voor alle mensen die ons zijn ontvallen afgelopen jaar. Zowel familie, vrienden als mensen van de club. De laatste is helaas een veel te grote groep dit jaar. Trouwe leden, vrijwilligers die ons afgelopen jaar zijn ontvallen, worden door de complete vereniging enorm gemist.

Uiteraard kijk ik vooruit naar het nieuwe jaar, maar neem ik ook graag met jullie het afgelopen jaar door. Een jaar waarin COVID-19 wederom domineerde. Een virus dat alles en iedereen stil weet te leggen en iedereen op de een of andere manier raakte.

Maar als vereniging slaagden we er in om alle momenten die we konden benutten, ook daadwerkelijk te benutten. Zowel op sportief vlak, als op sociaal vlak, hebben we ons beste beentje voor gezet.
We zagen kans om de complete trainers- en begeleidingsgroep op peil te houden en ook weer te versterken. Enerzijds met mensen van buiten de club, maar net zo belangrijk, ook met eigen clubleden die met veel plezier en succes de jongste jeugd training geven.
Ook financieel sloten we, gezien de omstandigheden, het jaar niet slecht af. We zagen zelfs kans om de leden een compensatie te geven voor het feit dat er afgelopen seizoen bijna niet gevoetbald is. Een knappe prestatie van de penningmeester(s), bestuur, directie en alle vrijwilligers.

Vooruitblik
Voor het nieuwe jaar is het op dit moment heel lastig een voorspelling te doen. Op het moment dat ik dit schrijf, zitten we wederom in een gedeeltelijke lock-down, en zijn de vooruitzichten onzeker. We moeten afwachten hoe het een en ander verloopt.
Maar … dat we als vereniging ons beste beentje voor gaan zetten, is wel zeker! Dat blijkt wel uit de resultaten die we de laatste tijd behaalden.
De TC heeft inmiddels een flinke stap gezet in de trainers en begeleiding voor het nieuwe seizoen. Dit geeft aan dat zij de sportieve toekomst met vertrouwen tegemoet zien. We willen op alle vlakken op een zo hoog mogelijk niveau meedoen, waarbij we het spelplezier niet uit het oog verliezen.
Het Ministerie van Feest kondigde al aan dat we het misgelopen KerstRad van december 2021 inhalen met een PaasRad in 2022. Een evenement waar zij zeker weer een mooi feestje van maken.

Nieuw tenue
De kledingcommissie moest helaas door omstandigheden afgelopen zomer halsoverkop op zoek naar een nieuwe kledingleverancier. Door een wijziging bij onze vorige leverancier moest men snel handelen, maar die zij uiterst vakkundig binnen de mogelijkheden hebben uitgevoerd. Binnenkort steken we de complete vereniging in nieuwe kleding. Een knappe prestatie in zo’n korte tijd. De nieuwe kleding is van het merk Robey en wordt geleverd door 11TeamSports in Wateringen. Als club gaan we met beide partijen een overeenkomst aan voor de komende 3 seizoenen.

Trouwe en nieuwe sponsors
De sponsor commissie is druk met het aantrekken van nieuwe en behouden van bestaande sponsors. Zo is het contract met onze hoofdsponsor Prins Group wederom verlengd t/m de zomer van 2027. Een prachtige hoofdsponsor waar we als vereniging enorm blij mee zijn!
Tevens haalde de sponsorcommissie een hele mooie nieuwe sponsor voor S.V. Honselersdijk binnen. Jumbo Foodmarkt Naaldwijk sponsort de komende 3 jaar alle jeugd elftallen en is dus op de nieuwe shirts te zien. Een prachtig resultaat van Paul Groenewegen en Robin van Dijk.

Je ziet dat er naast minder goed nieuws, ook voldoende mooie nieuws is. Nieuws dat mij, als nieuwe voorzitter van S.V. Honselersdijk, vertrouwen geeft dat de vereniging er door COVID-19 niet onder te krijgen is.

Dank
Ik wens jullie allemaal het beste voor 2022, maar niet zonder een speciaal dankwoord aan mijn voorganger Erik Sosef. Erik, hartelijk bedankt voor al het werk dat jij de afgelopen 10 jaar voor onze vereniging deed. Jouw inzet en enthousiasme zijn voor velen een motivatie om iets voor onze vereniging te doen. Een voorzitter die een vereniging achter laat zoals dat jij deed, deed zijn werk heel erg goed. Nogmaals complimenten en heel veel dank.

Tot slot, hopelijk tot ziens op ons sportpark!

Met vriendelijke groeten,
Erwin van der Mark