Laatste dag van de supporters in Valencia
maandag 10 januari 2022

Aan al het moois komt een einde, zo ook aan de reis van onze supporters in Valencia. De Spaanse zon wordt weer ingeruild voor het koude Nederland, maar niet voordat er nog genoten wordt van de locale (culinaire) specialiteiten.

De groep supporters heeft een hele mooie reis achter de rug, maar toch hoopt het volgend jaar de selectie weer achterna te kunnen reizen. En daar denken de spelersgroep en begeleiding natuurlijk hetzelfde over. Hopelijk tot volgend jaar!

Dag 5

Vandaag is de laatste dag van de supportersreis in Valencia. Om 11.00 uur moeten we uitgecheckt zijn en in de avond vliegen we terug naar Nederland. De dag werd rustig opgestart met een ontbijtje en koffie bij het hotel. Maar als je in Spanje bent moet er ook genoten worden van tapas en paella, dus werd er voor 15 personen gereserveerd bij restaurant ‘’Casa Clementia’’. Richard en Maikel namen de navigatie over van Mitchell en dit keer bleek de loopafstand wel echt ‘’5 minuten’’ te zijn.

Zoals wel vaker in het buitenland blijkt dat het voor de lokale inwoners nogal moeilijk is om in het Engels te spreken, dus zette reisleider Ed zijn beste beentje voor in het Spaans. Nu is het gebruikelijk dat wanneer Ed eten besteld het altijd genoeg oftewel veel is, dus na een keer of 7 ‘’si, si, si’’ kwamen de gerechten achter elkaar op tafel. Stokbroodjes met aioli en tapenade en vervolgens mosselen waren voor de meesten bekend terrein. Er werd wel wat vreemd gekeken toen er een behoorlijk aantal rubberachtige inktvissen op tafel kwamen. De twijfels sloegen toe of Ed zelf wel snapte wat er besteld was. Het hoofdgerecht werd dan toch paella, allemaal met kip (of was het toch konijn?) om daarna af te sluiten met koffie Americano. Tenminste, dat dachten we totdat er een dienblad vol met dubbele espresso’s op tafel kwam. Tikkeltje heftig …..

Enfin, na deze uitgebreide lunch werd weer koers gezet naar het hotel voor een afzakkertje en werd door een aantal supporters nog een Spaanse jeugdwedstrijd bekeken om wat talenten te scouten. Het Spaanse temperament wordt bij deze spelers al vroeg erin gestampt. Om stipt 18.30 uur stonden de taxi’s richting vliegveld voor de deur en is iedereen moe maar voldaan weer teruggekeerd naar huis.

Namens alle supporters willen wij in het bijzonder reisleider Ed Kooij bedanken voor wederom een zeer goed georganiseerde trip naar het buitenland. Wij hebben genoten en hopelijk tot volgend jaar!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek