Eindelijk voetbal op dag 4 van de supportersreis
zondag 9 januari 2022

Een supportersreis kan natuurlijk niet zonder voetbal. Nu de supporters het voetbal van de oranjehemden moeten missen, hebben zij een andere oplossing bedacht. In Spanje zijn de stadions nog steeds geopend voor supporters, een mogelijkheid die de supporters niet lieten liggen. Lees hieronder hoe zij van een pot Spaans voetbal genoten.

Dag 4

Vandaag alweer de vierde dag in het nog altijd zonnige Spanje. De dag werd rustig opgestart en de avond ervoor werd nog even besproken bij het ontbijt. Marcel Von Dieck had besloten om vandaag geen Ajax shirt aan te trekken, aangezien de avond ervoor wat AZ en Feyenoord supporters waren die hier niet zo heel blij van werden. Patrick heeft inmiddels een extra bijnaam gekregen en gaat tegenwoordig door het leven als ‘’Pik Napoleon’’, omdat hij de hele tijd met z’n hand op z’n borst loopt.

De vermoeidheid begint bij iedereen zichtbaar te worden, maar het is tenslotte zaterdag dus is het tijd voor voetbal. Een wedstrijd in La Liga tussen Levante en Real Mallorca. De eerste helft was het aankijken niet waard en hier en daar waren er wat supporters die moeite hadden om de ogen geopend te houden. De tweede helft daarentegen was een waar spektakel met doelpunten, afgekeurde doelpunten, een gemiste penalty, opstootjes en een kaartenregen waar Bas Nijhuis jaloers op zou zijn.

Na de wedstrijd was het weer tijd voor een wandeltocht met de navigatie van Mitchell, op zoek naar een taxi. De gebroeders Lobert lopen naar verluidt nog steeds rond op zoek naar een taxi standplaats. De dag werd afgesloten in een restaurant waar traditiegetrouw de Heineken flessen op een gegeven moment niet meer te verkrijgen waren. Tijd om naar het hotel terug te keren dus!

Morgen is de laatste dag en is het de bedoeling om in de middag paella te gaan eten in de stad. Kevin is namelijk altijd in de veronderstelling geweest dat paella alleen met vis werd bereid. Onze Belgische gids van dag 2 heeft hem bijgebracht dat dit ook met kip en konijn gegeten wordt, dus dat moet Kevin met eigen ogen zien.

Tot morgen!

Condubouw