Dag 3 van de supporters in Valencia
zaterdag 8 januari 2022

De supporters vermaken zich uitermate goed in Valencia. Door de dagverslagen van de supporters kunnen de thuisgebleven Honselersdijkers toch nog een sfeerimpressie krijgen van Valencia. Lees hieronder hoe de supporters dag 3 van de reis hebben beleefd.

Dag 3

Vanmorgen was iedereen vroeg uit de veren om zich klaar te maken voor een heuse stadion tour bij Valencia CF. Reisleider Ed had alles tot in de puntjes voorbereid (dachten wij) en om 10.30 uur werden wij verwacht bij Estadio Mestalla. Jammer genoeg had Ed niet helemaal goed gekeken en konden wij pas om 16.00 uur terecht voor een rondleiding. Als alternatief had Ed verzonnen om te gaan lopen door de stad, waarbij iedereen zich nog steeds afvraagt waar de wandeling ons naar toe zou leiden. Volgens Ed was namelijk alles op 5 minuten loopafstand, maar daar verschillen de meningen over.

Eenmaal op een terrasje aangekomen zat de stemming er weer goed in, behalve bij Dennis. Die had het voor zichzelf te zwaar gemaakt op de avond ervoor, dus werd er een colaatje besteld om een beetje bij te trekken.

Ook in Spanje gelden er strikte maatregelen om het coronavirus te bestrijden, waardoor het bijna overal verplicht is om een mondkapje te dragen. Kevin ondervindt de meeste hinder (vraag ons niet waarom) en hij laat dan ook geen moment onbenut om te vertellen dat hij last heeft van zijn wappers.

In de middag mochten wij gelukkig het stadion in en werd ons het nodige verteld over dit indrukwekkende gebouw en de geschiedenis van de club Valencia CF. Na de rondleiding zijn we naar hotel gegaan en aangezien de zon volop schijnt, werd al snel de conclusie getrokken dat het tijd was voor een paar kleine versnaperingen.

Even werd er getwijfeld of Anton ook mee was op deze reis, maar dit keer wordt deze taak overgenomen en is Anton thuis in Nederland achtergebleven. Moe maar voldaan heeft iedereen later op de avond zijn bed weer gevonden en staan er nog twee prachtige dagen op het programma. Morgen gaan wij naar de voetbalwedstrijd Levante – Real Mallorca en er zijn een paar mooie weddenschappen gesloten voor deze kraker in de Primera Division.

Tot morgen!

Prins Group