S.V. Honselersdijk uit bekerstrijd
zondag 14 november 2021

Het eerste elftal leed een verdiende 2-4 nederlaag tegen E.M.M.’21 uit Roelofarendsveen. De in de tweede klasse spelende zondag vereniging is ontstaan uit de fusie tussen de voetbalclubs DOSR en WVC is nu een van de grootste voetbalverenigingen in Kaag en Braassem.

Al snel namen onze gasten de leiding; in de derde minuut was het al raak na slordig balverlies op het middenveld. Het duurde even voordat S.V. Honselersdijk wakker werd en dat leverde een aantal goede kansen op voor Max v.d.Kraan en Tom van Veen (foto 5). De 1-1 leek eraan te komen en dat gebeurde in de 18e minuut. Nick v.d. Kraan bracht met een mooie lange bal Brian Valstar vrij voor de keeper. En Brian krulde de bal fraai langs de keeper (foto 8).
Je zou zeggen dat De Dijk het heft in handen zou nemen, echter dat bleek helaas niet het geval. E.M.M.’21 bleek deze middag meer pit in de benen te hebben. Dat leidde in de 25e minuut tot de 1-2 en in de 37e al tot de 1-3. Tevens de ruststand.
De rust was echter nog niet voorbij of de 1-4 kwam akelig dichtbij, de doelpaal bracht redding. S.V. Honselersdijk trok nu wel de teugels aan en Kevin Bogaards maakte uit een mooie aanval 2-3; Nick v.d. Kraan speelde Tom van Veen aan en die bracht Kevin Bogaards in de juiste positie (foto 16 en 17).
Het leek er op dat het eerste elftal vol voor de winst ging en E.M.M.’21 werd behoorlijk onder druk gezet. Helaas leverde het wel kansen op echter geen doelpunten, wel voor onze gasten. In de 87e minuut besliste E.M.M.’21 de wedstrijd met een counter uit het bekende boekje. Eindstand 2-4 en einde beker.

De wedstrijd stond onder leiding van de goed leidende scheidsrechter Van den Boogaard. S.V. Honselersdijk incasseerde vier gele kaarten en dat kwam vooral omdat het deze middag achter de feiten aan liep.

Opstelling:
Lance Kooij, Brent Gardien (geel), Nigel Hendriks (geel), Marcel Bruggeling (A) (12e Ben Wagener), Nick van der Kraan, Max van der Kraan (geel), Youri Riepe, Kevin Bogaards, Brian Valstar, Tom van Veen, Steyn de Bruijn (70e Milan Vijftigschild - geel)

Condubouw