S.V. Honselersdijk eenvoudig door in de beker
maandag 20 september 2021

De laatste bekerwedstrijd tegen 2e klasser Charlois werd een eenvoudige 5-1 zege voor de ploeg van Andre Lourens. S.V.Honselersdijk is door dit resultaat groepswinnaar geworden en mag zich opmaken voor de volgende bekerronde.

De thuisploeg was de eerste helft heer en meester op het veld. Door vroeg druk te zetten op de tegenstander, ontregelde de ploeg de opbouw van Charlois. Charlois kwam nauwelijks in het spel voor. S.V. Honselersdijk combineerde er vrolijk op los en kansen kwamen er. Vooral Steyn de Bruijn drukte zijn stempel op de wedstrijd. Met zijn snelheid maakte hij het de verdediging van Charlois erg lastig. In de 17e minuut was het al raak. Uit een scherpe voorzet van Lars Ammerlaan was het Steyn de Bruijn die net iets eerder bij de bal was dan de misgrijpende keeper van Charlois en hij scoorde de openingstreffer, 1-0. Charlois kon hier weinig tegenover stellen en moest lijdzaam toezien dat S.V. Honselersdijk nog meer mogelijkheden creëerden. Halverwege de eerste helft een mooie steekpass van Joey Valstar op Lars Ammerlaan, maar hier was de keeper van Charlois wel op tijd zijn doel uit. In de 25e minuut zowaar een kans voor de Rotterdammers. Met een beetje mazzel brak de spits van Charlois door de Dijkse verdediging heen, maar keeper Quinten van der Helm redde knap en ook de rebound werd gekeerd door Quinten. In de 31e minuut kreeg S.V. Honselersdijk een vrije trap te nemen net buiten het strafschopgebied. De vrije trap van Tom van Veen smoorde in de muur. Lars Ammerlaan wist alsnog de bal te bemachtigen en met een geniaal hakje bood hij Tom alsnog een ideale kans, maar zijn schot ging hoog over het doel. Nauwelijks een minuut later was het wel raak voor Tom. Goed storend werk door Steyn de Bruijn bij het uitverdedigen van de keeper van Charlois, bracht Steyn in balbezit. De bal werd teruggelegd op Tom van Veen en nu was het wel raak voor Tom, 2-0.

De 2e helft begon wat slapjes aan Dijkse kant. Het gaf Charlois meer ruimte waardoor de Rotterdammers toch wat mogelijkheden kregen. Even leek het erop dat Charlois terug zou kunnen komen in de wedstrijd. Een opleving vlak na rust bracht de spanning terug in de wedstrijd. De aansluitingstreffer viel dan ook na een knappe uithaal van de spits van Charlois, 2-1. Hierna ging het spel wat op en neer. Het was wachten tot de 70e minuut toen Charlois toch weer een mogelijkheid kreeg. Een uithaal van Charlois werd knap door Quinten van der Helm uit de kruising geranseld. Éen minuut later was het gedaan met Charlois. Het was Rick van Schie die Steyn de Bruijn op links de diepte instuurde. Steyn was niet meer te achterhalen voor zijn directe tegenstander en alleen voor de keeper scoorde hij de 3-1. Vijf minuten later werd Steyn wederom de diepte ingestuurd na een pass van Nick van der Kraan. Met nog een verdediger voor zich maakte Steyn een kapbeweging en alleen voor de keeper scoorde hij de 4-1. In de 84e minuut maakte Ben Wagener zijn debuut in het eerste elftal en nauwelijks een minuut na zijn invalbeurt scoorde hij op aangeven van Nick van der Kraan de 5-1. Na precies 90 minuten floot scheidsrechter van der Berg voor het einde van de wedstrijd.

Voor S.V. Honselersdijk was dit een nuttige generale repetitie, want a.s. zaterdag begint de competitie met een thuiswedstrijd tegen Monnickendam om 14:30 uur.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Max van der Kraan, Michel van Giesen, Rik van Schie, Lars Ammerlaan, Joey Valstar, Nick van der Kraan, Kevin Bogaards (-84, Ben Wagener), Tom van Veen (A, -60, Youri Riepe (geel)), Steyn de Bruijn

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst