In memoriam Dirk Noordam: een trouwe vrijwilliger van de club
vrijdag 10 september 2021

Afgelopen week ontvingen we het verdrietige bericht dat wederom een trouwe vrijwilliger is overleden. Dirk Noordam is 7 september op 84 jarige leeftijd overleden.

Vast gezicht op dinsdag- en donderdagavond
Dirk was ‘lid van verdienste’ en meer dan 30 jaar vrijwilliger bij onze vereniging. Menigeen kent hem als ‘het gezicht van de club’ op de dinsdag- en donderdagavond. Dirk begon als barvrijwilliger op de woensdagavond vanaf ongeveer het moment dat zijn zoon Marcel ging voetballen. Tot afgelopen seizoen was Marcel mede-trainer van de JO17 selectie. Ook was Dirk vanaf 2003, het moment dat hij met pensioen ging en meer tijd kreeg, vaste opener van de kantine op dinsdag- en donderdagavond. Daarom voor velen het ‘gezicht van de club’ op deze avonden. Dirk deed dit tot het voorjaar van 2018.

Vaste kantine-geldteller
Vanaf januari 2007 werd hij de vaste kantine-geldteller van de club samen met Ab. Elke morgen kwam hij steevast naar de club voor een bakkie koffie en een sigaretje. Daarna geld tellen en de kassa’s in orde te maken voor de avond. Tijd was tijd bij Dirk na het geld-tellen, moest hij als de bliksem naar huis of naar zijn bankje bij de veiling, locatie Strijpbrug. Helaas moest hij ook daarmee in 2018 helaas om gezondheidsreden stoppen. Dirk was altijd even betrouwbaar.
Op het bankje kon je hem dagelijks vinden, als hij weer bezig was met zijn dagelijkse fietstocht door het Westland. En… stiekem even een sigaretje.

Gastvrij persoon
Dirk was het gezicht van de club. Alle trainers spraken vaak hun waardering uit naar het bestuur over zijn goede gastvrijheid. Op zijn beurt vond Dirk het leuk om met trainers/leiders over voetbal te praten, als ze bij hem een bakkie koffie kwamen drinken. Maar, Dirk nam geen blad voor zijn mond, hij was heel duidelijk en dat werd ook zeer gewaardeerd.

Passie voor voetbal
Voetbal kijken was zijn passie. Eerst bij zoon Marcel in Honselersdijk 1 en later bij zijn kleinkinderen. Als er gereden moest worden naar een training of wedstrijd voor zijn kleinkinderen, kon je altijd op hem rekenen. Zeer trots was hij op de prestatie van zijn kleindochter Nadine. Daar kon hij heel erg van genieten en gelukkig heeft hij de overstap van ADO naar AJAX nog mogen meemaken.

Bijzondere hobby
Ab van Dijk kwam tijdens zijn ziekte bij Dirk thuis op bezoek. Tijdens een van deze bezoeken, zag hij een andere hobby van Dirk, knutselen. Daar kon hij uren mee bezig zijn, op de foto een van zijn trotse werkstukken.

Dirk was een zeer loyaal vrijwilliger naar de club toe. Wij zijn daarom ontzettend dankbaar voor wat Dirk voor onze club betekent heeft. We gaan hem missen.

Wij wensen de familie veel kracht en sterkte toe om dit verlies te dragen.

Voorzitter, Erik Sosef

Gelegenheid tot condoleren
Er is gelegenheid te condoleren in de "Regenboogkerk", Endeldijk 5 te Honselersdijk op zondag 12 september van 19:00 uur tot 19:30 uur. Door de huidige omstandigheden zal de uitvaart in besloten kring plaatsvinden op maandag 13 september om 13:30 uur.

Zoomin'