Fijn weer en een fijne bekerwedstrijd op De Strijphorst
zondag 5 september 2021

Het was goed toeven op De Strijphorst waar S.V. Honselersdijk met 4-1 de eerste bekerwedstrijd won van Spartaan'20. In een open wedstrijd zorgden twee aanvallende ploegen ervoor, dat het weer fijn was langs de lijn.
De eerste minuten waren voor De Spartaan'20 waarna S.V. Honselersdijk het overnam met diverse kansen. Al in de 10e minuut was het raak door een kopbal van Nick v.d. Kraan (zie de foto's 5, 6 en 7) uit een corner van Brian Valstar. Spartaan'20 nam daarna het heft in handen, echter kreeg in de 20e minuut uit de omschakeling de 2-0 om de oren. Brian Valstar scoorde fraai (zie foto 12) uit de op maat gesneden voorzet van Rik van Schie. Er volgde een Spartaans kwartiertje waar ook de 2-1 uit volgde; een fraaie lob in de rechter bovenhoek. Spartaan'20 bleef op jacht naar de gelijkmaker en kreeg een aantal kansen. Keeper Quinten redde echter fraai op één van deze kansen (zie foto 21). Daar waar Spartaan'20 het niet lukte om te scoren, lukte dat S.V. Honselersdijk wederom in de omschakeling wel. Een paas van Joey Valstar naar Steyn de Bruijn, deze paast naar Brian en 3-1 (zie foto 24).
De tweede helft gaf een zelfde spelbeeld met druk van Spartaan'20 en kansen voor S.V. Honselersdijk. Het was tenslotte Brian Valster die de 4-1 maakte na een voorzet van Steyn de Bruijn. Brian scoorde daarmee driemaal en dat is een onvervalste hattrick.
Scheidsrechter Groenendijk was 'onzichtbaar' en een floot een prima wedstrijd.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Max van der Kraan (gele kaart), (-61 Marcel Bruggeling), Michel van Giesen, Rik van Schie, Lars Ammerlaan (-75 Milan Vijftigschild), Joey Valstar, Nick van der Kraan, Brian Valstar, Tom van Veen, Steyn de Bruijn (-82 Kevin Bogaards)

Zoomin'