MVV’27 winnaar van 6e DCVH toernooi
maandag 30 augustus 2021

MVV’27 werd de verassende winnaar van het 6e De Club Van Honsel toernooi. De Maaslanders verzamelde met hun 1e en 2e elftal evenveel punten als HVC’10. Na telling van de doelpunten bleek MVV’27 het beste doelsaldo te hebben.

S.V. Honselersdijk trad op dag 2 van het Honsel toernooi aan tegen HVC’10. De start was aanzienlijk beter dan afgelopen dinsdag tegen MVV’27. De wedstrijd was nog geen minuut oud of de thuisploeg stond al met 1-0 voor. Goed storend werk van Nick van der Kraan leidde tot paniek in de hoekse verdediging. De noodgedwongen terugspeelbal op keeper van der Spek was te zacht en Tom van Veen was er als de kippen bij om de bal op te pikken. Keeper van der Spek werd netjes omspeelt door Tom en hij scoorde al vroeg de openingsgoal. Een geschrokken HCV’10 nam vervolgens het initiatief, maar tot echt gevaar leidde dit niet. Een zelfverzekerd S.V. Honselersdijk had weinig moeite met de aanvallers van de Hoek. Grote kansen kregen de Hoekenezen niet. Behoudens een paar afstandsschoten, bleef het rustig voor het doel van Quinten van der Helm. Halverwege de 1e helft werd er meer druk gezet door S.V. Honselersdijk en de ploeg kreeg zodoende meer balbezit. Hierbij werd goed gebruik gemaakt van de zijkanten waar Brian Valstar en Steijn de Bruijn veel ruimte kregen om hun actie te maken. De hoekse verdediging kreeg dan ook weinig vat op de slimme aanvallers. In de 40e minuut lanceerde Nick van de Kraan op rechts Brian Valstar. Brian zocht de achterlijn op en zijn voorzet werd knap afgemaakt door Lars Ammerlaan, 2-0. Net voor rust een slecht genomen korte corner door HVC’10 wat leidde tot een razend snelle uitval van de thuisploeg. Tom van Veen bediende Brian Valstar op maat en alleen voor keeper van der Spek maakte Brian de 3-0.

De 2e helft zocht HVC’10 noodgedwongen fanatiek de aanval, maar dat richtte niet veel uit. In de 50e minuut, uit een van de weinige aanvallen van HVC’10, leek het gevaarlijk te worden, maar een knappe sliding van Michel van Giesen voorkwam een scoringskans. Het was S.V. Honselersdijk die in de 2e helft de toon voerde. In de 60e minuut een lang lopende aanval waarbij de bal uiteindelijk voor de voeten van Joey Valstar viel. Zijn uithaal was kansloos voor keeper van der Spek, 4-0. Niet veel later kreeg Tom van Veen het op zijn heupen en scoorde met een heerlijke actie de 5-0. De koppies gingen hangen bij HVC’10 waardoor de thuisploeg nog meer ruimte kreeg. Een aantal kansen werden dan ook gecreëerd, maar keeper van der Spek wist een grotere nederlaag te voorkomen.

Het 2e team van S.V Honselersdijk verloor met 3-1 tegen het 2e team van HVC’10.

Alle uitslagen:
S.V. Honselersdijk 1 – HVC’10 1 uitslag 5 - 0
vv Naaldwijk 1 – MVV’27 1 uitslag 1 - 1
S.V. Honselersdijk 2 – HVC’10 1 uitslag 1 - 3
vv Naaldwijk 2 – MVV’27 2 uitslag 1 - 2

Winnaar van het Club van Honsel toernooi werd dus
1e MVV’27
2e HVC’10
3e S.V. Honselersdijk
4e Naaldwijk

De prijsuitreiking werd gedaan door voorzitter Erik Sosef.
Hij overhandigde de wisselbeker aan de aanvoerder van MVV’27 en bedankte de ploegen voor hun sportieve deelname.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Brent Gardien, Marcel Bruggeling (A) (-45 Max van der Kraan), Michel van Giesen (-70 Luuk Boers), Rik van Schie, Lars Ammerlaan (-75 Marcel Bruggeling), Joey Valstar, Nick van der Kraan, Brian Valstar, Tom van Veen, Steyn de Bruijn

Foto's: Koos Ophorst
Verslag: Jan de Brabander