Verlies S.V. Honselersdijk op dag 1 van het DCVH toernooi
vrijdag 27 augustus 2021

Dinsdagavond werd er afgetrapt voor de Club van Honsel toernooi. S.V. Honselersdijk nam het op tegen MVV’27 en de andere wedstrijd in dit toernooi ging deze avond tussen HVC’10 en Naaldwijk.

Na de knappe overwinning afgelopen zaterdag tegen Westlandia, was er vooraf veel vertrouwen in opnieuw een goed resultaat. Helaas liep het heel anders.

Na een klein kwartier sloeg MVV’27 keihard toe. Het strafte een paar foutjes genadeloos af en daardoor stond S.V. Honselersdijk vrij snel al met 0-2 achter. Hierna liep de thuisploeg achter de feiten aan. MVV’27 hield het bij stug verdedigen en gokte op de uitvallen. In de 30e minuut was het MVV’27 die er razend snel uit kwam en vervolgens de verdediging van S.V. Honselersdijk uitspeelde, 0-3. De thuisploeg mistte de kracht om het MVV’27 moeilijk te maken. Het eerste gevaarlijke schot was na 35 minuten, maar het schot van Brent Gardien ging net voorlangs. Veel ruimte kreeg de ploeg van Andre Lourens niet. Het middenveld had moeite de vrije man te vinden en veelal werd de bal naar achteren gespeeld.

In de tweede helft bleek dat S.V. Honselersdijk wat beter in de wedstrijd kwam en moest MVV’27 meer en meer terug, maar de strijdlustige Maaslanders waren niet van plan iets weg te geven. De druk van de thuisploeg werd allengs groter en groter. De inzet en werklust leverde wel wat kansen op. In de 51e minuut was Rob van Veen er dichtbij, maar zijn lobje over de keeper strandde in de handen van de Maaslandse keeper.

In de 57e minuut was het Steyn de Bruijn die zijn actie net buiten het strafschopgebied zag stranden door een overtreding van de Maaslandse defensie. Scheidsrechter Mike van Dam floot terecht voor een vrije trap. Uit de vrije trap van Brian Valstar wist Steyn te scoren, 1-3. De druk werd groter op het doel van MVV’27, maar echte grote kansen kreeg het niet. Wel kreeg S.V.Honselersdijk een penalty toegewezen, nadat Brian Valstar onderuit werd gelopen in het strafschopgebied. De penalty werd te zwak ingeschoten door Brian zelf zodat een ideale kans verloren ging. Een laatste offensief leverde niets op, zodat S.V. Honselersdijk teleurstellend met 3-1 ten onder ging.

Het 2e team van S.V Honselersdijk deed het beter en zij wonnen met 3-1 tegen het 2e team van MVV’27.

Alle uitslagen:
S.V. Honselersdijk 1 – MVV’27 1 uitslag 1 - 3
vv Naaldwijk 1 – HVC’10 1 uitslag 0 - 2
S.V. Honselersdijk 2 – MVV’27 2 uitslag 3 - 1
vv Naaldwijk 2 – HVC’10 2 uitslag 0 - 0

Opstelling:
Lance Kooij (-45 Quinten van der Helm), Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Rik van Schie, Luuk Boers, Brent Gardien, Youri Riepe (-20 Rob van Veen), Joey Valstar, Nick van der Kraan, Brian Valstar, Steyn de Bruijn

Verslag door: Jan de Brabander

Prins Group