Clubicoon Dick Koelewijn overleden
zondag 15 augustus 2021

Afgelopen donderdag ontvingen we het verdrietige bericht van Kevin Koelewijn, dat zijn vader Dick Koelewijn woensdag 11 augustus op 82 jarige leeftijd is overleden.

Dick was “lid van verdienste” en meer dan 50 jaar lid van onze vereniging. Tot zijn gezondheid het toeliet, was Dick verbonden als vrijwilliger aan onze vereniging. Dus een waar “Clubicoon”!

35 jaar lang was Dick als vrijwilliger te vinden op en langs de velden van S.V.Honselersdijk. In die 35 jaar tijd vervulde hij vele functies. Hij was leider van het tweede elftal, waar hij vele en lange verhalen over kon vertellen in de kantine. Hij was grondlegger van het familietoernooi en ook betrokken bij het tot stand komen van het legendarische Honselse kerstrad. De laatste jaren stond Dick bekend als materiaalman. Dick was alle trainingsavonden en op zaterdag op de club te vinden om iedereen te woord te staan en te voorzien van materialen. Iedereen kwam naar Dick toe om te vragen “waar ligt dat” en “heb jij voor mij”. Dick hielp je altijd! Soms met een brommende toon, maar was altijd behulpzaam. Dick zat ook in de onderhoudsgroep, die in de ochtenden op de club aan het werk is, om ons sportcomplex te onderhouden. Dick was verantwoordelijk voor het pad naar de entree. Als het moest, lag hij op zijn knieën het onkruid te verwijderen tussen de tegels.

Omdat Dick iedere trainingsavond op de club aanwezig was, was hij de oren en ogen voor Ab van Dijk en het bestuur. Bij de koffie vertelde Dick waar we, als bestuur en directie, aandacht aan moesten schenken. Daar konden wij ons voordeel mee doen.

Dick kon mooi vertellen over de goeie ouwe tijd! Hij praatte dan vol over de “Peen en uienclub”, maar ook over de tijd dat hij leider was van het tweede elftal. Hij genoot ervan om deze verhalen in leven te houden.
Dick was altijd welkom in de bestuurskamer. Met name als het eerste elftal thuis voetbalde, was hij zo trots als een pauw op zijn club. Hij genoot ervan om met een biertje na te praten over de wedstrijd.

De laatste 2 jaar merkte je aan Dick dat zijn geheugen hem in de steek liet en hij zijn vrijwilligerstaken niet meer naar behoren kon doen. Dat vond hij zelf nog het ergste!
Dick was 18 december 2020 voor het laatst op de club. Samen met de onlangs overleden Jan van Marrewijk en de overige vrijwilligers, deelden zij nog mooie verhalen onder het genot van een lekker bakkie koffie.

Dick was een meer dan verdienstelijk vrijwilliger en wij zijn ontzettend dankbaar voor wat Dick voor onze club betekent heeft. We zullen deze clubicoon missen.

Wij wensen de familie veel kracht en sterkte toe om dit verlies te dragen.

Namens de familie mogen wij jullie uitnodigen voor de condoleance op dinsdag 17 augustus van 19.00 uur tot 19.45 uur in gebouw “Hemelsblauw” te Honselersdijk.

Van der Meer verzekeringen