Afscheidswedstrijd Leon de Brabander en Frank van Zijl
woensdag 28 juli 2021

Op vrijdag 20 augustus a.s. vindt de afscheidswedstrijd van eerste elftalspeler Leon de Brabander (31) en Assistent trainer Frank van Zijl plaats. Leon stopt na 14 seizoenen in het eerste elftal en neemt voorlopig afstand van het voetbalwereldje. Frank neemt na 10 zeer succesvolle seizoenen bij de selectie afscheid van onze club en maakt de overstap naar v.v. Lyra waar hij de rol van assistent trainer op zich gaat nemen. Beiden hebben voor deze afscheidswedstrijd een team samengesteld van spelers waarmee zij in de loop van de jaren mee hebben gespeeld / gewerkt.

Leon wordt door velen bestempeld als één van de betere voetballers uit de clubgeschiedenis van S.V. Honselersdijk en wordt voornamelijk geroemd om zijn tomeloze inzet en duelkracht. Naast deze kwaliteiten heeft Leon ook altijd een neusje voor de goal gehad. In de 390 wedstrijden die hij voor ons vlaggenschip heeft gespeeld, wist hij liefst 84 keer het net te vinden. Statistieken om trots op te zijn. Naast zijn wedstrijden voor ons eerste elftal is Leon ook meerdere seizoenen uitgekomen in het Westlands Elftal.

In het seizoen 2007/2008 maakte Leon zijn debuut in het eerste elftal onder trainer Marcel Wieser. De thuiswedstrijd tegen KMD eindigde in 1-1. In de 14 seizoenen in ons eerste elftal heeft Leon vele hoogtepunten mogen beleven, waaronder 3 promoties. In het seizoen 2009/2010 werd gepromoveerd naar de 3e klasse onder trainer René Slegtenhorst en in de seizoenen 2015/2016 en 2017/2018 promoveerde hij onder trainer Piet Boon naar respectievelijk de 2e en 1e klasse. Andere hoogtepunten zijn de wedstrijden tegen de BVO’s Sparta, Feyenoord en Ado den Haag geweest.

Frank van Zijl kwam 10 jaar geleden, na een succesvolle periode als assistent trainer van Velo, over naar S.V. Honselersdijk. In het seizoen 2011/2012 startte hij samen met Piet Boon en samen hebben zij aan de basis gestaan van een zeer succesvolle reeks. Frank wordt door spelers en begeleiding geroemd om zijn tactisch inzicht. Als de wedstrijd daarom vroeg, was het vaak Frank die een list bedacht om het wedstrijdbeeld te keren en de wedstrijd in Honsels voordeel te beslissen. Frank was voor velen de ideale assistent-trainer die heel goed wist hoe hij plezier in de groep moest brengen om vervolgens tot heel mooie resultaten te komen. En die heeft hij zeker gehad.

Naast twee promoties met het eerste elftal is Frank ook twee keer gepromoveerd met het tweede elftal, waarmee hij de laatste 4 seizoenen actief is geweest in de eerste reserve klasse. In het seizoen 2012/2013 promoveerde Frank met zijn team op het hoofdveld van Excelsior Maassluis ten koste van Victoria’04 2. In het seizoen 2016/2017 volgde een promotie naar de eerste reserve klasse ten koste van het tweede elftal van Sportlust’46. Hiermee schreef het tweede elftal clubgeschiedenis.

Namens de gehele club willen we Leon en Frank hartelijk bedanken voor hun jarenlange inzet in en voor de selectie. We wensen hen uiteraard veel succes en plezier toe met alles wat er nog op hun pad mag komen. De afscheidswedstrijd zien we als een mooi moment om zowel Leon als Frank extra in het zonnetje te zetten!

Het programma van de afscheidswedstrijd ziet er als volgt uit:
19:00 uur: Betreden van het veld
19:15 uur: Aanvang wedstrijd (2x30 minuten)
20.30 uur: Officiële afscheidsmoment

Uiteraard is iedereen op vrijdag 20 augustus 2021 van harte welkom op Sportpark de Strijphorst om de afscheidswedstrijd van Leon en Frank bij te wonen, uiteraard met in achtneming van de bekende coronaregels die we in deze tijd allemaal moeten naleven.

Zoomin'