Jan van Marrewijk, markant S.V.Honselersdijk supporter/vrijwilliger overleden
woensdag 21 juli 2021

Jan van Marrewijk, lid van verdienste en meer dan 35 jaar vrijwilliger bij S.V. Honselersdijk is afgelopen zaterdag op 91 jarige leeftijd overleden.

Met Jan van Marrewijk gaat een markant en bijzondere vrijwilliger van S.V. Honselersdijk verloren. Jan was jaren actief voor de vereniging op allerlei fronten.

Nadat Jan zijn bedrijf had overgedragen aan zijn zoons, kreeg Jan wat meer tijd voor andere dingen. Leider van het tweede elftal van S.V. Honselersdijk vond hij leuk om te doen. Met name de trainingskampen in Nederland (o.a. Mierlo) waren het hoogtepunt van het seizoen. Als oudste van de groep kon hij daar optimaal van genieten. Met de selectie veel gezelligheid en 3 dagen feest.

Tijdens de periode dat Jan leider was van het tweede elftal, was hij ook dagelijks te vinden om op alle fronten te helpen bij het onderhoud van ons sportpark. Een kleine opsomming ... gras maaien, velden rollen, velden bemesten, reclameborden ophangen, doelen repareren en klein onderhoud in het clubgebouw. Dit alles op de manier van Jan van Marrewijk, even snel en soms wat roekeloos.
Zaterdag kregen we regelmatig de opmerking hoe dat gele spoor in het veld was gekomen. Dan was de bak met mest omgevallen of was Jan te snel door de bocht gereden en klotste de mest over de rand en viel op het gras.

Jan was ook de grote initiator van de jaarlijkse klussendag. De laatste zaterdag van het jaar waren vele vrijwilligers op de club om allerlei klusjes uit te voeren, met als hoogtepunt de erwtensoep en de verkiezing “ vrijwilliger van het jaar”. Deze werd uiteraard geheel democratisch door Jan zelf gekozen ...

Jan was uiteraard groot supporter van het eerste elftal. Voorheen ging hij graag mee naar de bestuurskamer van de tegenpartij om in de keuken van een andere club te kijken. Daar genoot hij enorm van, want daar kon je (soms) nog van leren. Bij ons op de club, in de kantine, stond hij na de wedstrijd met Bas Ophorst en Ben de Koning na te praten. Altijd onder de grote boxen en maar klagen dat de muziek te hard stond. Ook dat was Jan van Marrewijk. Maar altijd trots op alles wat S.V. Honselersdijk was. Later was hij uitgenodigd in onze bestuurskamer en was trots wat Honselersdijk in de jaren bereikt heeft.

Jan heeft ook zware tijden gekend. Het verlies van 3 kleinkinderen deed hem veel pijn. Maar ook het verlies van zijn vrouw en maatje Aagje, deed hem veel verdriet. Maar ondanks deze tegenslagen, kwam hij altijd op de fiets, herkenbaar met zijn jas van S.V. Honselersdijk naar de club. Tot september 2019 (89 jarige leeftijd) was hij actief voor S.V. Honselersdijk. Daarna liet zijn gezondheid hem in de steek. Zijn laatste bezoek was 18 december 2020. Deze ochtend waren alle vrijwilligers aanwezig. Onder het genot van een bakkie en een gebakje werd er gezellig gepraat met Jan op zijn “praat(rol)stoel”.

Jan had de wens om nog één keer een wedstrijd van ons eerste elftal te kijken vanuit zijn rolstoel. Helaas is dit hem niet meer gegund!

Met Jan verliezen we een groot supporter en vrijwilliger met een oranje hart!

S.V. Honselersdijk is Jan zeer dankbaar voor alles wat hij voor de club heeft betekend en zullen hem niet vergeten. Wij wensen familie en vrienden veel sterkte om dit verlies te dragen .

Prins Group