Slechte eerste helft breekt S.V. Honselersdijk op tegen Forum Sport
maandag 21 september 2020

Op 9 maart speelde S.V. Honselersdijk zijn laatste competitiewedstrijd tegen Poortugaal met een verdienstelijk gelijk spel tegen de toenmalige koploper. Nu een half jaar later konden de mannen van André Lourens zich eindelijk weer opmaken en wel tegen Forum Sport. Forum Sport een van de weinige ploegen in onze regio, we kunnen dus spreken over een streekderby. Helaas werd de wedstrijd verloren met 3-0 na een niet al te beste eerste helft.

De eerste kans was nog wel voor S.V. Honselersdijk. Een schot van Tom van Veen buiten het strafschopgebied dat maar rakelings langs het doel van Justin van Look ging. Maar daarna nam Forum Sport al snel het heft in handen. De Voorburgers controleerden het duel en profiteerden vervolgens van de fouten van S.V. Honselersdijk. Het was de thuisploeg die constant de druk erop zette en S.V. Honselersdijk niet de mogelijkheid gaf om uit te breken. Vooral de 2 handige buitenspelers waren een plaag voor de Dijkse verdediging. Ze kregen te veel ruimte om een loopactie te maken en konden dus gevaarlijk op komen. Tot halverwege de eerste helft kon de Dijkse verdediging nog aardig stand houden, maar daarna sloeg Forum Sport keihard toe. In de 23e minuut kon keeper Quinten van der Helm nog knap redding brengen na een schot van Tom Bijen. Maar in de 28e minuut had hij geen antwoord, toen Luuk Goedbloed na een knappe combinatie alleen op Quinten af ging en via de binnenkant van de paal de 1-0 scoorde. Nauwelijks 10 minuten later was het de handige [..] die zich knap vrijspeelde en voor gaf op Tom Bijen die knap inkopte, 2-0. In blessure tijd was het weer Tom Bijen die de 3-0 aantekende.

Na rust, met Ricardo van der Zijden als vervanger voor Marcel Bruggeling, liet S.V. Honselersdijk de vechtlust zien waar het aan het begin van het duel aan ontbrak. Met Ricardo van der Zijden als vooruit geschoven centrale verdediger ontlastte hij de defensie door ballen te veroveren en gaten te dichten. Dat pakte goed uit en S.V. Honselersdijk kwam nu weer aan voetballen toe en had nu zelf de touwtjes in handen. Aanvallend ontbrak het echter bij de ploeg van Andre Lourens regelmatig aan de juiste afstemming. De grootste Dijkse kans van de tweede helft kwam na bijna 60 minuten spelen. Na goed vrijspelen op het middenveld, kon Brian Valstar in een knappe solo richting keeper Justin van Look. Alleen voor keeper van Look schoot Brian net naast. Hierna waren er nog wel wat spelde prikjes van S.V. Honselersdijk, maar echt gevaarlijk werd het niet meer. Aangezien Forum Sport ook geen gevaar meer kon stichten floot de goed leidende scheidsrechter Eren Nurettin na 90 minuten voor het einde van de wedstrijd. De eindstand bleef zodoende 3-0 voor Forum Sport.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Rick van Schie, Marcel Bruggeling (A) (-45 Ricardo van der Zijden), Michel van Giesen, Nigel Hendriks, Joey Valstar (-70 Brent Gardien), Leon de Brabander, Youri Riepe, Brian Valstar, Tom van Veen, Kevin Bogaards (-80 Max van der Kraan)

Verslag: Jan de Brabander
Foto: Haaglanden Voetbal & Alexander Wagener