Voetballoze dagen... nog maar 2 dagen
donderdag 6 augustus 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging of andere wetenswaardigheden over onze fijne vereniging. Deze serie ("uit de oude doos" dan wel "voetballoze dagen") gaat, hopen wij, op zijn einde lopen. Gelukkig nog maar 2 dagen tot 8 augustus, dan start de training van de selectie!

We zijn er (hopelijk) bijna en de meeste van ons met vakantie. Vandaag blikken we terug op het seizoen 2004-2005 van S1 (De voorkant van het boekwerkje klopt alleen niet....). Eigenlijk een bizar vreemd seizoen op, destijds een redelijk hoog amateur niveau. Slechts 1 klasse zat er tussen ons eerste en het allerhoogste amateurniveau.

Het gaat over: het eerste seizoen van Roy Wasmus als hoofdtrainer bij onze vereniging, de meest onbekende gewonnen prijs (de Tichelaars-cup), gool -old infothuis teletekst, interviews, een competitie die op de kop gaat door ontoelaatbaar gedrag, we zien nog een ex-trainer in beeld namelijk Marcel Wieser. En uiteraard de welbekende laatste strohalm. Dat soort werk.

We hebben geprobeerd om dat wat we in ons archief hebben iets meer te digitaliseren. Lukt redelijk denken we. Kijk maar eens terug naar het jaarboek van het eerste seizoen 2004-2005 of het jaarboek van het eerste seizoen 2007-2008.

Wellicht een leuk idee om ook een papieren bibliotheek te maken. Gewoon: boekjes op de "ouwe-mannen-tafel": lekker bladeren en kijken?

Blijf gezond.

jem-id