Voetballoze dagen... nog maar 3 dagen
woensdag 5 augustus 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging of andere wetenswaardigheden over onze fijne vereniging. Deze serie ("uit de oude doos" dan wel "voetballoze dagen") gaat, hopen wij, op zijn einde lopen. Gelukkig nog maar 3 dagen tot 8 augustus, dan start de training van de selectie!

Vandaag een verenigingsactiviteit die volgens ons bij heel veel leden is weggesijpeld in de gedachten en bij nog meer leden niet eens bekend is. We hebben het over het voetbal na alle (na)competities om lekker bezig te blijven en de saamhorigheid vast te houde. Was erg gemoedelijk, we hebben het hierover : het zomerse buurtvoetbal.

In de jaren 80 en 90 was dit erg populair in de maanden mei en juni. En het ging er soms ook erg fanatiek aan toe, met teams als: Buurtschap'80, de Vogelwijk, de Tuinen-Zuid en de Tuinen-Noord en natuurlijk de Pannebuurt en de Vogelwijk. Maar, hoe kan het ook weer anders, na afloop wel altijd een volle kantine. We zien een foto (dank je wel Marko Penning) van de allereerste wedstrijd van het Bospolder-team, het betrof een oefenwedstrijd tegen het legendarische Muppets-team van S.V. Honselersdijk. Uitslag overigens onbekend en natuurlijk ook weer niet zo belangrijk.

Op de foto staand v.l.n.r. Axel van den Berg, Bas Treffers, Geert van den Berg, Cor-Jan Treffers, Ron Barendse, Marco
Vermeer en Marko Penning. Op de voorste rij: André Penning, Peter Penning, Hans Penning, Simon Esmeijer en liggend keeper Ton Treffers.

Blijf gezond.

Prins Group