Voetballoze dagen... nog maar 30 dagen
donderdag 9 juli 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging of andere wetenswaardigheden over onze fijne vereniging. Deze serie ("uit de oude doos" dan wel "voetballoze dagen") gaat, hopen wij, op zijn einde lopen. Gelukkig nog maar 30 dagen tot 8 augustus, dan start de training van de selectie!

Vandaag zien we een inzending van "mister Honselersdijk" met zijn naar schatting 750+ opstredens in het eerste elftal/ team van onze vereniging: Leo Lievaart. Leo nogmaals dank voor alles wat je aan onze vereniging hebt bijgedragen. Leo is lang vrijwilliger in dienst geweest, zoals commissie van ontvangst en als lid van het bardienst team. Een oudje. Ho, wacht de foto! Een oudje en een heel mooi plaatje. We zien de rocco boys: De A1 in het seizoen 1974-1975. Volgens Leo Lievaart. Volgens Koos Ophorst was het het seizoen van 1975-1976 ter ere van het kampioenschap.

Let ook eens op de (voetbal)kleding zo door de jaren heen. Nu zien we weer witte kousen waar we eerder witte thuis shirts, oranje broeken, blauw wit gestreepte sokken tegenkwamen.... gek. Maar gelukkig wel zwarte kicksen! De namen volgens Leo. Boven: Kees Hout (leider), Martin Middeldorp, Cock Prins, Piet "Rocco" Kruik, Arie Vreugdenhil, Ted Scholtes, Sjaak van der Gaag, Silvester Veldhoven, Koos Ophorst (Aanvoerder van het team, maar met zijn rechterarm in het gips. Kijk maar goed!). Onder: Wim de Jong, Frans van Dijk, Ton Dijkhuizen, Leo Lievaart, Jan Dijkhuizen en Aad van der Voort.

Ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Meer informatie daarbij mag, denk bijvoordeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl.

Blijf gezond.

Van der Meer verzekeringen