Voetballoze dagen... 10 juni
woensdag 10 juni 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging of andere wetenswaardigheden over onze fijne vereniging.

Vandaag zien een interview afgenomen door verslaggever Dennis Jansen van de Westlandse Courant in de rubriek "Westlandse sporters en hun specialiteit". Kom daar nog maar eens om in een Courant (of krant) van nu en al helemaal niet meer bij AD Dichtbij.... We zien en lezen een stuk van bijna 30 jaar geleden over onze toen 24-jarige voorstopper van het eerste team: Marcel Noordam.

Hij spreekt over wel wat namen zeg. Aad Mansveld. Dick Jol en zijn bijbehorende nachtmerries. En ook over John de Wolf, iets over zijn privé leven van toen en over de competitie in de toenmalige vierde klasse. Marcel speelde jarenlang in het eerste (vanaf zijn 17e), nam wat gas terug door, zo hoorde dat toen, af te bouwen in het tweede en vervolgens af te dalen naar het legendarische vierde team. Hij speelde (met brache om de knie) daar nog enkele jaren. Velen kennen hem ook leider, trainer, tafeldanser, als de "zoon van" en "de vader van", maarvooral als verenigingsman.

Ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team of anekdote. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl.

Blijf gezond.

jem-id