Voetballoze dagen... 26 mei - de mooiste
dinsdag 26 mei 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging of andere wetenswaardigheden over onze fijne vereniging.

Vandaag blikken we terug en wel 35 jaar geleden naar 26 mei 1985 v.v. Naaldwijk 1 (za) - s.v. Honselersdijk 1: 1-2 in de tweede beslissingwedstrijd tegen degradatie naar de toenmalige H.V.B.

De maker van de film was naar wij dachten Eef van Lier en de film werd afgelopen weken op USB formaat door een verenigingslid bij de webredactie afgegeven. Dik 1 uur kijkplezier naar nostalgische unieke voetbalbeelden. Slechts een paar mensen hebben deze film reeds eerder gezien, nu dus via YouTube voor het grote publiek.

Wij zien de meest memorabele wedstrijd van ons eerste team tot nu toe (volgens velen). Zeker is het de wedstrijd met de meeste toeschouwers van ons eerste team tot nu toe. De krant repte van 5.000 stuks. Ook voor vele jonge leden leuk om te zien hoe je vader, oom, neef toen eruit zag en voetbalden. Bovendien is ook veel plubliek geflimd. Herkent u ze?

In die wedstrijd is een soort van cultheld was geboren: Twee doelpunten van Robert Dijkhuizen die dat seizoen in het derde team was gestart. En het jaar erna bij Wim van Zwam na een paar wedstrijden weer naar het tweede werd gezet en daarna niet/nauwelijks meer in het eerste heeft gespeeld.

We zien een soort heuse voorbeschouwing, ons eerste in geheel oranje tenue, het hoofdveld en tribunes van FC 's-Gravenzande, spandoeken, een verbroken beeldverbinding na 1:10:00 (kunt u even naar de w.c.), maar ook: rokende mensen in de dug-out, een ouderwetse"pitch invasion", nagenoeg geen scheendekkers, nagenoeg geen commentaar op scheids door de spelers, redelijk hard spel van de spelers (maar met respect), een heel hobbelig veld met lang gras, een zekere André (1:10:00 en verder) van v.v. Naaldwijk die zonder rugnummer speelde, een rode kaart voor Henk van Staalduinen (excuus voor het grove staalgebruik) waarna het ouderwetse "Hi Ha Honselul" klonk, maar na afloop heel veel gelukkige Honselersdijkers. Kon gewoon.

Wellicht kunt u een juist nu uw mogelijke waardering over deze rubriek "Voetballoze dagen" tonen: Help onze sponsors en vereniging middels de leuke actie "Waar valt de bal?'. Graag doen als het lukt, via: https://www.svhonselersdijk.nl/nieuws/bericht/8483.

Veel kijk- en leesplezier, via de foto's hieronder of een eerder nieuwsarchief op onze site: https://www.svhonselersdijk.nl/nieuws/bericht/766.

Ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Meer informatie daarbij mag, denk bijvoordeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar: webredactie@svhonselersdijk.nl.

Blijf gezond.

Sosef & v/d Knaap