Voetballoze dagen... 29 april
woensdag 29 april 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden van ons eerste elftal. Vandaag blikken we dubbel terug. Als eerste: exact 12 jaar later, terug op de 4-0 thuiswinst van ons eerste elftal tegen fusieclub P.E.C. Den Haag

Het blijft toch wondelijk in deze rubriek: opgeheven en fusieclubs komen telkens langs. Een nog bestaande "vereeniging van oudsher" is schaars lijkt het.

Dus de terugblik brengt ons naar 29 april 2008. De dag waarop ons eerste elftal weer eens in een nacompetitie speelde. Hoewel? Het was een mini-competitie om te bepalen wie in de nacompetitie moest gaan spelen om degradatie te voorkomen. Dat komt bijna nooit (meer) voor. Het eerste slaagde destijds in die opdracht en handhaving was derhalve een feit. Spannende en belangrijke wedstrijden zo op een doordeweekse dag. Lees maar via: https://www.svhonselersdijk.nl/nieuws/bericht/2733 en kijk naar wat foto's via: https://www.svhonselersdijk.nl/nieuws/bericht/2734.

Maar wacht! Nog memorabeler is de legendarische wedstrijd tegen Takdierboys Amardeep Combinatie (fusie, u snapt het ondertussen wel) uit 1995. Het jaar dat we met z'n allen spaarden voor een tribune en "We bleven in de vierde klasse" en hoefden niet af te dalen naar de "onderbond". De stukjes schijver, Cor de Hoog, vergiste zich in de dag waarop toen Koninginnedag was..... ach. We zien een verslag uit ons clubblad. Let ook even op de sponsor Fina Wubben waar je vroeger als bewoner uit het buitengebied van Honselersdijk het krantje moest ophalen. En een stukje uit de Haagsche Courant met vaste supporter Mario van der Ende pontificaal in beeld. We zien en horen hem nog zo voor ons.... "ouwehoert niet"!

De speeldagen in de maanden mei, juni, juli worden uiteraard schaarser en daarmee de terugblikken op wedstrijden van het eerste op exact dezelfde datum dus ook.

We trachten daarom om "foto's uit de oude doos" te tonen. Heeft u ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Bijvoorbeeld de G1 na een voetbaltoernooi? We hebben een soortgelijke foto gespot. De eerste teamfoto's en verslagen druppelen binnen. Dank daarvoor.

Elke informatie daarbij is wenselijk, maar niet noodzakelijk. Denk bijvoorbeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl.

Blijf gezond.

Zoomin'