Het eerste is veilig
woensdag 30 april 2008

Op een druk bezocht sportpark De Strijphorst heeft het eerste gisterenavond met 4-0 van PEC Den Haag gewonnen en kan in deze wedstrijdenreeks om de elfde plaats niet meer laatste worden, waardoor er ook volgend jaar in de derde klasse wordt gevoetbald.

Met vijf middenvelders en dicht opelkaar spelende linies speelde het eerste een sterke wedstrijd. In de eerste 15 minuten waren er grote kansen voor beide ploegen, maar Honselersdijk scoorde 2 goed uitgespeelde kansen en PEC in de laatste minuut voor de rust net niet.

In de tweede helft waren er vele kansen voor Honselersdijk waardoor het eigenlijk wel 8-0 had kunnen worden, maar dat verstoorde de feestvreugde zeker niet.

Tussenstand:
1. 2-4 Honselersdijk
2. 2-3 PEC Den Haag
3. 2-2 Rijnmond Hoogvliet Sport
4. 2-1 YVV de Zwervers

Opstelling:
Janco Koole; Rino Vijverberg, Niels Brandsen (A), Roel van Meurs; Niels Lobert (-63, Mink Kuiper), Loek Grootscholten, Mike Mast (-85, Jim Ophorst); Morad Naimi (-89, Peet Valk), Patrick Kester.

Scoreverloop:
32' 1-0 Robbie Brabander