Voetballoze dagen... 23 april
donderdag 23 april 2020

Het zijn momenteel helaas voetballoze dagen... Een extra pittige tijd voor de voetballiefhebbers onder ons, maar dit geeft ons wel de gelegenheid om terug te blikken op een aantal wedstrijden of foto's van teams van onze vereniging. Vandaag blikken we terug op een elftalfoto. Dit maal ingestuurd door vaste verslagen schrijver Jan de Brabander. En wat voor eentje. Je zou het orgineel willen vastpakken. Het wordt een tweeluik: vandaag het eerste en morgen het tweede team uit het seizoen 1980-1981!

De namen kun je zelf teruglezen en dat uit het seizoen dat "we" nog in de HVB, De Haagse Voetbal Bond speelden. Maar het zijn "klassiekers" (zonder iemand te kort te doen): De Brabander, Van der Voort, Van der Ende, de -eeuwige Honselersdijk Trainer als Anthon van Bommel en toen al "Mister Honselersdijk": Leo Lievaart. Met, zoals dat toen heurde, de voorzitter op de elftalfoto. Wij zien de RK kerk op de dijkstraat op de achtergrond; toen de wijk om de Strijphorst nog niet was volgebouwd. 1 jaar na de verhuizing van "Het Kasteel". Tot zo ver de geschiedenisles dan wel -opfrisser voor onze leden.

Ook een aardige foto in uw archief? Stuur een teamfoto van een s.v. Honselersdijk team. Graag voorzien van het seizoen en het betreffende team. Bijvoorbeeld de B2 van afgelopen seizoen? STUUR DOOR! Elke informatie daarbij is wenselijk, maar niet noodzakelijk. Denk bijvoordeeld aan: de (bij)namen van de spelers, trainers, begeleiders op de foto, de locatie waar de foto is genomen, de eindstand van dat team in het betreffende seizoen etc. etc. De foto het liefst in een voldoende groot formaat en fraaie kwaliteit. Inzendingen kunnen naar webredactie@svhonselersdijk.nl.

Blijf gezond.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek