S.V. Honselersdijk komt er niet aan te pas tegen Die Haghe
maandag 10 februari 2020

Tegen het fysiek sterke Die Haghe kon S.V. Honselersdijk geen moment in zijn spel komen. Het verloor dan ook met 3-1, maar had hier wel de hulp van scheidsrechter Korbee nodig. Deze man beïnvloedde met 2 dubieuze beslissingen, in het nadeel van S.V. Honselersdijk, het scoreverloop van de wedstrijd, wat leidde tot de ondergang van de ploeg van trainer Andre Lourens.

S.V. Honselersdijk heeft het al jaren lastig tegen Die Haghe. Het is een ploeg die dezelfde ontwikkeling meemaakte als S.V. Honselersdijk en in korte tijd van de 3e klasse naar 1e klasse promoveerde. Dit seizoen draait de ploeg van Wim de Jong knap bovenin mee in de competitie. Voor S.V. Honselersdijk zal er dus de nodige concentratie, focus en inzet geboden moeten worden om de punten mee te nemen.

De meest gevaarlijke ploeg in de eerste helft was Die Haghe. Vanaf de eerste minuut liet Die Haghe er geen gras over groeien en bouwde een Berlijnse Muur op waarin fysiek sterke verdediging met zijn lengte alles opving en met snelle voorzettingen zijn spitsen aan het werk zette. Vooral Peter de Kleer bleek een echte handenbinder te zijn voor de Dijkse-verdediging. In de 11e minuut was een uitval van Abdul Yilmaz die Sami Aoulad Said de eerste gelegenheid gaf, maar hij schoot naast voor open doel. S.V. Honselersdijk was dus gewaarschuwd voor de sluwe counters van de tegenstander. S.V. Honselersdijk bouwde het in de loop van de wedstrijd wel een veldoverwicht op, maar echt gevaarlijk werd de ploeg niet. Het kreeg een overtal van corners te nemen, maar dat leverde weinig rendement op. In de 31e minuut kreeg Die Haghe zijn 2e grote kans nadat Peter de Kleer goed voor gaf op Junior Nelson, maar ook hij wist het net niet te vinden. Even later was het toch raak voor de Hagenaars. Nu was het Nelson Junior die het voorbereidende werk deed. Met enig geluk bij de achterlijn, kreeg hij bij de bal voor het doel van keeper Quinten van der Helm waar Peter de Kleer de bal fraai inkopte, 1-0. Dit was geheel terecht aangezien S.V. Honselersdijk nog weinig had laten zien. In de 40e minuut een cruciaal moment. Aan de zijlijn werd door scheidsrechter Korbee niet gefloten op een grove overtreding op Rik van Schie. De bal belandde uiteindelijk nabij de middencirkel waar Michel van Giesen hard het duel inging met Robin Laming. Tot overmaat van ramp kreeg Michel van Giesen de rode kaart van scheidsrechter Korbee toebedeeld. Volgens de boosdoener was dit onterecht en raakte hij eerst de bal en hierna de hak van Robin Laming. Het leek allemaal erger dan dat het was. Met 10 man wordt het nog een lastig karwei om het Die Haghe moeilijk te maken.

De 2e helft durfde Die Haghe niet echt door te drukken en hield het genoeg mannen achterin om de uitvallen van S.V. Honselersdijk goed op te kunnen vangen. Het gaf S.V. Honselersdijk zelfs de mogelijkheid om vrij op te komen. In de 51e minuut was het een overtreding op Brian Valstar. Uit de vrije trap kreeg Youri Riepe de eerste kans om uit te halen, maar zijn schot ging naast. In de 62e minuut kwamen de Dijkenaars toch verrassend op gelijke hoogte. Angelo Zwirs werd nabij de cornervlag onderuit gehaald. Uit de vrije trap van Kevin Bogaards kopte Nigel Hendriks de bal langs doelman Bas Drost, 1-1. Niet veel later was de stand alweer in het voordeel van Die Haghe. Uit de corner van Peter de Kleer wist Robin Laming de 2-1 te scoren. Met frisse wissels probeerde trainer Andre Lourens nog een laatste offensief teweeg te brengen maar scheidsrechter Korbee gooide daar al gauw roet in het eten. Uit een aanval van Die Haghe nabij de achterlijn gleed Rik van Schie, na een voorzet van Phiras Chehoudi, de bal over de achterlijn. Hierbij raakte hij op korte afstand al glijdend geheel onbewust de bal met de arm. Toch wees scheidsrechter Korbee naar de penalty stip. Voor Peter de Kleer was dit een koud kunstje om hier 3-1 van te maken. Na deze goal was de wedstrijd niet meer te keren voor S.V. Honselerdijk. In de resterende 15 minuten gebeurde niet heel veel meer. Die Haghe trok een witte muur op en speelde de wedstrijd rustig uit.
S.V. Honselersdijk verloor dus de wedstrijd met 3-1 wat toch wel een domper was na 2 prima overwinningen op rij.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Rik van Schie, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen(rood), Nigel Hendriks, Youri Riepe, Leon de Brabander, Kevin Bogaards, Angelo Zwirs (-70 Lars Ammerlaan), Tom van Veen, Brian Valstar (-83 Pawel Rubin)

Verslag en foto's: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek