Ron van Dijk genomineerd in de categorie Sportvrijwilliger van 2019
woensdag 22 januari 2020

Afgelopen zaterdag werd Ron van Dijk tijdens een vergadering in de commissiekamer van S.V. Honselersdijk "overvallen" door WOS TV. Enkele betrokkenen die in het complot zaten hadden Ron naar de voetbal gelokt, zodat hij verrast kon worden met zijn nominatie voor Sportvrijwilliger van 2019 in de gemeente Westland.

Vanaf morgenavond zal de uitzending waarin Ron door WOS TV overvallen wordt op ons sportcomplex op tv te zien zijn. De verkiezing van de Rabobank Sportvrijwilliger van 2019 verloopt via een publieke stemming, wat betekent dat jullie hier allemaal een steentje aan bij kunnen dragen! Morgen zullen na de uitzending de stembussen geopend worden, houd onze website en social media kanalen in de gaten voor meer informatie over het stemmen. Laten we er met z'n allen voor zorgen dat de kracht van S.V. Honselersdijk wederom zichtbaar wordt door massaal op Ron van Dijk te stemmen!

Ben je benieuwd waarom Ron van Dijk met nog 2 anderen genomineerd is in de categorie Sportvrijwilliger van 2019? Voor ons was het vrij simpel om op een rijtje te zetten waarom de nominatie van Ron meer dan verdiend is. Lees hieronder waarom!

Lid van het eerste uur
Afgelopen 1 september was Ron 51 jaar lid van S.V Honselersdijk. Met recht een lid van het eerste uur, als je nagaat dat onze vereniging 6 mei 1964 is opgericht. Ron is daarom ook iemand die heel veel mensen heeft zien komen en gaan binnen de vereniging. Hij kent ook bijna iedereen van naam. Een ‘soort vorm van autisme’ zoals hij het zelf noemt. Zijn huidige taak als verantwoordelijke ‘ledenadministatie’ is hem dan ook op het lijf geschreven. Voetballers van senioren tot mini’s, hij kent ze bij naam.

Op voetbalgebied heeft hij het geschopt tot één wedstrijd bij het eerste. Als je hem ernaar vraagt, voegt hij er al lachend aan toe dat dat wel een oefenwedstrijd was.

Allround vrijwilliger
Ron is een allround vrijwilliger binnen S.V. Honselersdijk. Waar het nodig is, vult hij altijd het gat op. Een aantal van zijn taken noemen wij graag. Het gaat van organiseren van feesten tot aan commissie van ontvangst. Maar ook op technisch gebied ondersteunde hij de vereniging met zijn kennis en ervaring. Hij was jaren actief als lid Technische Commissie (TC). Opeenvolgend van de jeugd tot aan de lage senioren. Maar toen de TC zonder leidsman kwam te zitten, vulde hij als vanzelfsprekend dat gat op. Als hoofd TC maakt Ron ook deel uit van het bestuur van S.V. Honselersdijk. Met zijn positieve instelling en altijd een lach op zijn gezicht, was voor het bestuur van grote waarde. Na zijn bestuursperiode, houdt Ron zich alweer een aantal jaar bezig met de ledenadminstratie. Een taak die op recht als ‘mensen mens’ bij hem past. Als blijk van waardering, benoemde in het najaar van 2017, het bestuur van S.V. Honselersdijk tijdens de Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering Ron tot ‘lid van verdienste’.

Opgewekt mens
Ron lacht altijd. Heeft een grote interesse en staat positief in het leven. Hij kan omgaan met jong en oud. Hij kent jong en oud binnen de vereniging en is daarmee een natuurlijke verbinder tussen jong en oud. Die eigenschappen, in combinatie met zijn persoonlijke vaardigheden, maakt Ron een onmisbaar persoon voor ons als vereniging. De slogan van S.V. Honselersdijk ‘SVH – onze club’ zet Ron persoonlijk kracht bij. Als rasechte Honselersdijker is Ron een man van de club. Mede door zijn inspanningen laat hij onze vereniging bloeien en groeien tot een vereniging waar iedereen van waarde is, zodat ieder lid kan zeggen: SVH is onze club!

Van Dijk Brouwer Installatietechniek