Snelle exit S.V. Honselersdijk in de Flynth Westland Cup
maandag 13 januari 2020

S.V. Honselersdijk is er in de 1e ronde van de Flynth Westland Cup al uitgeknikkerd. Op sportpark De Hoge Bomen verloor het met 2-0 tegen Naaldwijk in een zeer matige partij.

De ploeg van Andre Lourens was een paar dagen geleden teruggekeerd van een geslaagd trainingskamp in Benidorm om daar de basis te leggen voor een goede tweede seizoenshelft. Een groot aantal geblesseerde spelers konden zich daar ook herstellen en de komende wedstrijden weer hun eerste speelminuten maken.

De eerst helft had weinig omhanden. Naaldwijk liet zich terugzakken en liet S.V. Honselersdijk het spel maken. Maar de opbouw van de Dijkenaars was te traag om het de goed georganiseerde verdediging van Naaldwijk moeilijk te maken. De spitsen werden goed aan banden gelegd en creƫerden zodoende weinig mogelijkheden. De eerste doelpoging was in de 28e minuut van Naaldwijk, maar eenvoudig gepakt door jeugdkeeper Quintien van der Helm. In de 33e minuut was het Kevin Bogaards die voor het eerst keeper Jeffrey Wubben van Naaldwijk testte, maar ook hij had geen probleem. Vlak voor rust toch een mogelijkheid voor Naaldwijk na een overtreding net buiten het strafschopgebied. De vrije trap werd knap gered door keeper Quinten van der Helm.

De 2e helft nam S.V. Honselersdijk wat meer initiatief en leek alles onder controle te hebben. Maar in de 59e minuut werd Naaldwijk in het zadel geholpen door scheidsrechter Wim Roozeboom. Bij een uitval van Naaldwijk werd de bal voor het doel gebracht en de hoge bal leek een prooi voor keeper Quinten van der Helm, maar in zijn eigen doelgebied werd hij in het luchtduel aangevallen. Als gevolg daarvan had Quinten de bal niet klemvast. Je zou zeggen een vrije trap van S.V. Honselersdijk wegens aanvallen van de keeper, maar scheidsrechter Roozeboom liet doorspelen tot grote verbazing bij de Dijkse spelers. De bal werd uiteindelijk in het doel gewerkt door Jordy van Calsteren, 1-0. In de 66e minuut kreeg S.V. Honselersdijk de eerste kans. Op rechts werd Tom van Veen vrijgespeeld. De bal terug op Leon de Brabander ging maar rakelings naast. In de 67e minuut struikelt een Naaldwijkse speler over zijn eigen benen in het strafschopgebied van S.V. Honselersdijk. En weer was het Scheidsrechter Roozeboom die een rare beslissing nam, hij zag hier nl een penalty in. De penalty werd terecht knap gestopt door Quinten van der Helm. Niet veel later werd het toch 2-0 voor Naaldwijk na een lucky afstandsschot naar voren van de jarige Laurens Bouritius. De bal waaide pardoes over keeper Quinten van der Helm net onder de lat in het doel. Het laatste gedeelte was voor de Dijkenaars. De ingevallen Nick van der Kraan was dichtbij een treffer, maar zijn schot ging via de binnenkant van de paal het veld weer in. In de stand kwam verder geen verandering en zo lag S.V. Honselersdijk al snel uit de Westland Cup.

Opstelling:
Quinten van der Helm, Nigel Hendriks, Ruben de Groot (-66 Ruben de Groot), Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Leon de Brabander, Youri Riepe (-62 Nick van der Kraan) , Lars Ammerlaan, Angelo Zwirs, Tom van Veen, Kevin Bogaards (-70 Branco Kok)

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst