Flinke oorwassing voor S.V. Honselersdijk tegen BVCB
maandag 11 november 2019

Op sportpark Sporthoekpad moest S.V. Honselersdijk zijn meerdere erkennen aan BVCB. Waar het vorige week nog overtuigend won van Die Haghe met een 2-1 overwinning, kreeg S.V. Honselersdijk vandaag te maken met het onderin staande BVCB. BVCB toonde een portie vechtlust, waar de ploeg van Andre Lourens weinig tegenover kon stellen en verloor met maar liefst 6-1. Juist tegen hekkensluiter BVCB waar verwacht werd de punten te pakken, stelde de ploeg zwaar teleur.

Deze wedstrijd was er eentje om gauw te vergeten. S.V. Honselersdijk kwam slecht uit de startblokken. De wedstrijd was nauwelijks 1 minuut oud of de bal lag al achter keeper Dahley le Duc. Gelijk na de aftrap was het Ayrton Verlaan die op links iedereen achter zich liet en onbegrijpelijk alleen op keeper Dahley le Duc af mocht gaan en le Duc kansloos liet, 1-0. Het leek gelijk de mokerslag die S.V. Honselersdijk niet meer te boven kwam. BVCB stoomde door en kreeg kans op kans, waar S.V. Honselersdijk geen antwoord op kon geven. In de 20e minuut was het gevaarlijke koningskoppel Ayrton Verlaan en Ugur Altintas die de dijkse verdediging plat legde en Ugur Altintas de 2-0 kon scoren. In de 32e minuut kon S.V. Honselersdijk wat terug doen. Joey Valstar was diep in het strafschopgebied doorgedrongen, maar zijn uithaal ging net over de kruising. In de 37e minuut was het traag uitverdedigen van de Dijkse verdediging waardoor BVCB makkelijk in balbezit kwam en Rob Rutten goed werd vrijgespeeld. Rutten had vrij spel richting keeper Dahley le Duc en hij scoorde de 3-0.

Trainer Andre Lourens greep in de rust in en schoof het centrale duo Ruben de Groot en aanvoerder Marcel Bruggeling door naar middenveld. Michel van Giesen nam de plaats in als laatste man. Dit om meer druk te zetten op de tegenstander en die niet meer de gelegenheid geven om aan te vallen. Maar BVCB bleef de gevaarlijke ploeg. Het combineerde makkelijk door de Dijkse verdediging en kreeg de beste mogelijkheden. In de 65e minuut werd op het middenveld de bal simpel verloren en was er een overtal situatie voor BVCB. De counter werd goed uitgespeeld en kon Ugur Altintas de stand op 4-0 brengen. Na een half uur in de 2e helft kon S.V. Honselersdijk wat terug doen. Het was Tom van Veen die bij de achterlijn de bal terug legde op Angelo Zwirs en hij scoorde de 4-1. Bij de Dijkse supporters gaf dat het gevoel dat er misschien nog een leuk laatste kwartier voorgeschoteld zou krijgen, maar het laatste vleugje Dijkse hoop was al gauw vervlogen. BVCB kwam al gauw op een 5-1 voorsprong door de 3e treffer van Ugur Altintas en vlak voor tijd werd het zelfs 6-1. Maar dat paste helemaal in het beeld van de wedstrijd waar BVCB heer en meester was. De Dijkenaars kwamen deze zaterdagmiddag gewoon te kort en zullen de komende week nodig hebben om de ‘wonden te likken’.

Voor de ploeg van Andre Lourens is er een weekje rust om orde op zaken te stellen. De volgende thuiswedstrijd tegen XerxesDZB zal er uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Joey Valstar, Ricardo van der Zijden (-45 Angelo Zwirs), Tom van Veen, Kevin Bogaards, Nando Kok (geel), Branco Kok

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst