S.V. Honselersdijk doet goede zaken tegen Die Haghe
maandag 4 november 2019

S.V. Honselersdijk won met 2-1 van Die Haghe in een degelijke partij voetbal waarin het weinig weggaf en zelf de kansen creƫerde en benutte. Een knappe prestatie van de Dijkse ploeg aangezien trainer Andre Lourens de toch al grote ziekenboeg verder zag oplopen door een blessure van Brian Valstar en de afwezigheid van Angelo Zwirs.

Vandaag weer een belangrijke wedstrijd. Die Haghe op bezoek betekent altijd een derby dat jarenlang garant staat voor spektakel. De Haagse ploeg staat op keurige 4e plek en S.V. Honselersdijk 5 punten verwijdert van Die Hage op een 11e plek. Bij winst op Die Haghe zou S.V. Honselersdijk zich bij de middenmoot kunnen voegen.
De eerste 45 minuten kende weinig hoogtepunten. S.V. Honselersdijk ving de weinige gecoƶrdineerde aanvallen van Die Haghe simpel op en kwam verder verdedigend niet in de problemen. Vanuit een gesloten verdediging probeerde de ploeg van Andre Lourens met scherpe counters via vooral Tom van Veen, Die Haghe te verrassen. Die Haghe wachtte het gelaten af en liet het initiatief over aan de thuisploeg, die probeerde met combinatievoetbal tot kansen te komen. Grote mogelijkheden leverde dat in het begin nog niet op voor het doel van de keeper van Bas Drost. De ijverige Kevin Bogaards kreeg de eerste kans nadat hij uit een corner net naast het doel mikte. Zo was voorzichtigheid troef in het begin van de wedstrijd, maar halverwege de eerste helft trok de Dijkse ploeg meer en meer ten aanval. In de 26e minuut trok Tom van Veen naar binnen toe en gaf Joey Valstar de gelegenheid om uit te halen, maar zijn schot ging via een speler over het doel. Uit de corner haalde jubilaris Nando Kok (150 wedstrijden in de hoofdmacht) hard uit, maar keeper Bas Drost wist zijn schot te keren. Zo bleef S.V. Honselersdijk in de eerste helft de betere ploeg, maar de verdediging van Die Haghe hield stand.

De 2e helft werd het ondanks de druilige omstandigheden en een zwaar veld een heerlijke helft om naar te kijken. In de 46e minuut was S.V. Honselersdijk dicht bij de openingstreffer. Op het middenveld speelde Joey Valstar zich knap vrij en bediende op links Kevin Bogaards die de achterlijn opzocht. Hij legde de bal terug op Tom van Veen, echter zijn actie werd nog ter nauwer nood afgestopt. Even later leverde een actie van Tom wel rendement op. Langs een aantal verdedigers werd hij uiteindelijk in het strafschopgebied door Mitchell de Bas onderuit gehaald. De goed leidende scheidsrechter Niels Boel wees terecht naar de stip. De strafschop werd door Tom feilloos benut, 1-0. Het doelpunt gaf de thuisploeg meer vleugels. Die Haghe kreeg het in deze fase knap lastig en S.V. Honselersdijk voelde dat er meer te halen was. In de 55e minuut was het Luke Groenenboom die op rechts ongehinderd kon opstomen. Vanuit de achterhoede was het de mee sprintende Ricardo van der Zijden, die de gehele verdediging van Die Haghe achter zich liet en de bal toegespeeld kreeg van Luke, maar hij vergat het laatste tikje te geven voor open doel. Het meeste gevaar van Die Haghe kwam van Phiras Chehoudi die op rechts meerdere malen op dook. Michel van Giesen had deze middag zijn handen vol om deze snelle aanvaller af te stoppen, maar gaf hem weinig gelegenheid om echt gevaarlijk te worden. Gevaarlijker werden de uitvallen van de Dijkenaars die meer en meer ruimte kregen. In de 58e minuut een uitval via Kevin Boogaards die zijn belager Jesse Bakker wist uit te spelen, maar alsnog door Bakker onderuit werd gelopen en hij hier een gele kaart voor kreeg. Zo bleef S.V. Honselersdijk het povere Die Haghe bestoken die niet bij machte was om enig tegenstand te bieden. In de 78e minuut was het de ingevallen Branco Kok die de gehele verdediging van Die Haghe te snel af was na een steekpass van Kevin Bogaards. Alleen op keeper Bas Drost wist hij de doelman niet te passeren. Dat deed 2 minuten later Kevin Bogaards wel. Na een pass van Tom van Veen mocht Kevin randje buitenspel doorgaan van scheidsrechter Niels Boel. Kevin omspeelde netjes keeper Bas Drost en scoorde de 2-0. Met nog 10 minuten te gaan was de wedstrijd feitelijk gespeeld. Die Haghe kwam in de 84e minuut nog wel dichterbij. Een voorzet van de ingevallen Ricardo Lopes Landim werd via Sami Aoulad Said binnengelopen en kwam Die Haghe terug op 2-1. Verder liet S.V. Honselersdijk het niet komen en wist het 3 belangrijke punten toe te voegen aan zijn totaal.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Joey Valstar, Ricardo van der Zijden, Tom van Veen, Kevin Bogaards, Nando Kok (geel, -87 Nigel Hendriks), Luke Groenenboom (-60 Branco Kok)

Sosef & v/d Knaap