S.V. Honselersdijk vecht zich naar een gelijkspel tegen Heinenoord
maandag 28 oktober 2019

S.V. Honselersdijk sleepte in de laatste fase van de wedstrijd toch nog een gelijkspel uit het vuur tegen het onderaan staande Heinenoord en kreeg meer dan dat het verdiende. Door het gelijke spel blijft S.V. Honselersdijk de ploeg uit Heinenoord 3 punten voor, maar blijft het in de onderste regionen bivakkeren.

Het was Heinenoord alles aangelegen om de 3 punten thuis te houden. De ploeg van trainer Joop Hiele bezet immers de laatste plaats en door een overwinning zou de ploeg wellicht wat plekjes kunnen stijgen. Heinenoord begon ook goed aan de wedstrijd. In de begin fase kreeg het kans op kans en op miraculeuze wijze wilde de bal er maar niet in. In de 2e minuut was het balverlies van Brian Valstar op het middenveld en kon Sander de Heus ongehinderd richting keeper Dahley le Duc gaan. Het schot van de Heus had Dahley le Duc niet onder controle, maar Ruben de Groot kon de bal alsnog wegwerken. Heinenoord bleef de druk er op houden en niet veel later kwam het goed weg toen Noel Goossens na een fraaie aanval op de paal schoot. De aanval erop werd Goossens weer goed vrijgespeeld en kon Dahley le Duc de inzet redden. De ploeg van Andre Lourens was het in deze fase helemaal kwijt, de organisatie bij balverlies liet heel erg te wensen over. Daarbij werden enkele belangrijke duels net verloren, waardoor de Heinenoorders gretig gebruik maakte van de ontstane ruimte. Het is dat Dahley le Duc nog een paar reddingen in huis had, anders had het in deze fase al een flinke oor wassing gekregen. Na een kwartier konden de Dijkenaars wat terug doen. Bij verkeerd uitverdedigen van Heinenoord kwam Angelo vrij in balbezit. Zijn schot kon nog net gekeerd worden door keeper Dillan Heijnen. Hierna richtte S.V. Honselersdijk zich toch weer wat op, waarbij Tom van Veen een belangrijke rol speelde. In de 15e minuut een actie van Tom van Veen die zich in het strafschopgebied wist door te dringen en daar aangetikt werd door Anthal van den Berg. Scheidsrechter Kuup kon niets anders doen dan een penalty geven. Hierbij kreeg scheidsrechter Kuup van het thuispubliek het nodige commentaar naar zijn hoofd geslingerd, waardoor scheidsrechter Kuup tijdelijk de kleedkamer opzocht. Voor Tom van Veen de opdracht na deze korte pauze, de ploeg op voorsprong te brengen. Tom hield zijn hoofd koel en scoorde de 0-1. Dit was geheel tegen de verhouding in. Maar de bekende wet in het voetbal zegt, scoor je zelf niet dan doet de tegenstander het wel. Ondanks de voorsprong bleef het spel van de Dijkenaars onrustig. Balverlies op het middenveld gaf Heinenoord toch weer de ruimte om uit te breken via Remco Buist, maar de voet van Dahley le Duc zat Heinenoord weer dwars. In de 24e minuut een lange uittrap van Dahley le Duc op Brian Valstar die samen met Tom van Veen zich knap door de verdediging van Heinenoord combineerde. Tom wist zich op rechts randje strafschopgebied vrij te spelen en à la Arjan Robben de 0-2 binnen te schieten. Ook na de 2-0 achterstand bleef de druk op het dijkse doel groot. In de 27e minuut was het de zeer wendbare Sander de Heus die zich knap vrijspeelde, maar zijn schot ging maar rakelings langs het doel. Ook een vrije trap genomen door Jordey van Dam werd door Dahley le Duc uit de kruising gehaald. Het laatste kwartier van de eerste helft werd er gas teruggenomen en waren beide ploegen aan elkaar gewaagd.

De 2e helft ging het al snel mis aan Dijkse kant. Een onverwacht schot leek een houdbare bal voor Dahley le Duc ,maar hij liet het schot van LarbiEl Harouchi uit zijn handen glippen, 1-2. Na het doelpunt raakte Brian Valstar geblesseerd en Heinenoord weigerde de bal uit te spelen. Uit de aanval daarop werd de 2-2 gescoord. Heinenoord rook bloed en ging voor de wind onverminderd door. Bij S.V. Honselersdijk was er geen opbouw, geen verband tussen de linies en moest het initiatief aan Heinenoord over laten. In de 68e minuut was dan ook de terechte voorsprong voor Heinenoord. Sander de Heus uitgeweken naar de rechterkant werd goed vrijgespeeld en kon ongehinderd uit halen, 3-2. Trainer Andre Lourens schoof Ruben de Groot naar het middenveld en Bryan de Brabander werd als laatste man ingebracht ten koste van Ricardo van der Zijden. De ploeg probeerde zo wat meer druk te zetten en dat leverde wonderwel een doelpunt op in de 80e minuut. Een pass van Joey Valstar kwam via een tegenstander bij Kevin Bogaards die de bal in een keer in de kruising schoot, 3-3. Met nog 10 minuten te gaan was dan nog alles mogelijk. Beide ploegen gingen voor de overwinning. In de 88e minuut was Heinenoord er dicht bij. Uit een corner schoot Noel Goossens hard in, maar Dahley le Duc redde het schot. Uit de tegenaanval was het Tom van Veen die onderuit werd gelopen. Zijn pass bereikte toch Kevin Bogaards die op links helemaal vrij spel had richting Heinenoord doel, echter scheidsrechter Kuup floot toch voor de overtreding van Tom. Aangezien er niet meer werd gescoord, konden beide ploegen één puntje erbij schrijven, waar S.V. Honselersdijk dik tevreden mee mocht zijn.

Opstelling:
Dahley le Duc, Rick van Schie, Ruben de Groot, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen (geel), Joey Valstar, Ricardo van der Zijden (geel,-75 Bryan de Brabander), Tom van Veen, Brian Valstar (-52 Kevin Bogaards), Angelo Zwirs, Nando Kok

Sosef & v/d Knaap