S.V. Honselersdijk loopt zich stuk op Maaslandse muur
donderdag 22 augustus 2019

S.V. Honselersdijk heeft zich de afgelopen dinsdagavond stukgebeten op MVV’27 . Op het eigen Club van Honsel Toernooi ging de ploeg van Andre Lourens met 4-1 ten onder. De Dijkenaars hadden het moeilijk tegen de compact spelende Maaslanders en zij wonnen dan ook terecht.

Het eerste kwartier was een gelijk opgaande wedstrijd waarbij beide verdedigingen weinig weggaven. MVV’27 werd in de 19e minuut in het zadel geholpen, nadat Ruben de Groot de bal verspeelde en MVV’27 de gelegenheid gaf om uit te breken en de score te openen, 0-1. Hierna liep het niet meer bij S.V. Honselersdijk. De stug verdedigende Maaslanders gingen stevig de duels aan en daar hadden de Dijkenaars moeite mee. Dit leidde tot veel balverlies en lange ballen die niet aankwamen. Ondertussen speelde MVV’27 naar hartlust op de counter en dat leidde in de 42e minuut opnieuw naar een doelpunt, 0-2.

De 2e helft was nauwelijks begonnen en bij de achterlijn mocht MVV’27 een vrije trap nemen, waarbij de bal in eigen doel werd gewerkt, 0-3. S.V. Honselersdijk drong nog aan in de tweede helft. Het laatste half uur kreeg de thuisploeg verschillende scoringsmogelijkheden. Waaronder invaller Nando Kok die met een knappe actie op de paal schoot. In de tegenaanval kwamen de Maaslanders er snel uit en maakten de 0-4. In de 70e minuut kon S.V. Honselersdijk wat terug doen. Tom van Veen wist zich vrij te maken en scoorde knap de 1-4. Hierna kregen de Dijkenaars nog verschillende mogelijkheden maar de Maaslandse keeper was niet meer te passeren.

Het 2e team van S.V. Honselersdijk deed het beter en wist het 2e team van MVV’27 met 6-1 te verslaan.

Zaterdag vervolgt het toernooi weer met de volgende wedstrijden:

Aanvangstijd: 14.30 uur
S.V. Honselersdijk 1 – vv Naaldwijk 1 veld 1
Scheidsrechter Jan ter Harmsel
vv Verburch 1 – MVV’27 1 veld 2
Scheidsrechter Ruud Rolandus Boers

Aanvangstijd: 11:30 uur
S.V. Honselersdijk 2 – vv Naaldwijk 2 veld 3
Scheidsrechter Stanley van Lith
vv Verburch 2 – MVV’27 2 veld 2
Scheidsrechter Peter den Breejen

Opstelling: