S.V. Honselersdijk wint zijn eerste oefenpot tegen Verburch
maandag 19 augustus 2019

Het eerste van S.V. Honselersdijk heeft haar eerste oefenwedstrijd van dit nieuwe seizoen onder leiding van de nieuwe trainer Andre Lourens tegen Verburch verdienstelijk met 5-0 gewonnen. De oefenwedstrijden zeggen niet alles maar zo’n eerste oefenwedstrijd is altijd wel lekker als je deze gelijk wint.

Het is weer even wennen voor spelers en supporters na 8 jaar onder leiding van Piet Boon. Met Andre Lourens als nieuwe trainer en wat nieuwe spelers zit S.V. Honselersdijk duidelijk nog in de fase dat er wordt uitgeprobeerd en dat spelers nog aan elkaar moeten wennen.

De eerste kans in de wedstrijd was voor Verburch, maar Dahley bracht knap redding. De beginfase ging de wedstrijd nog gelijk op, maar daarna nam S.V. Honselersdijk het heft in handen. Na eerst een goede mogelijkheid van nieuwkomer Ruben de Groot , was het Angelo Zwirs die in de 20e minuut voor de 0-1 zorgde. Een stug verdedigend Verburch zorgde er voor dat S.V. Honselersdijk weinig mogelijkheden kreeg. Mede ook dat de balsnelheid te laag was. In de 40e minuut een mooie actie van nieuwkomer Kevin Bogaards, waarbij zijn voorzet in eigen doel werd gewerkt, 0-2.

De 2e helft was duidelijk voor S.V. Honselersdijk. Verburch werd op eigen helft teruggedrongen en het had moeite om enig aanval op te zetten. De 16 jarige doelman Quinten van der Helm mocht in de 2e helft zijn debuut maken in het eerste van S.V. Honselersdijk. Maar Quinten hoefde niet echt in actie te komen, omdat Verburch zich weinig voor het doel van Quinten meldde. De score werd ondertussen opgevoerd naar 0-5 door doelpunten van Tom van Veen (2x) en een penalty van Luke Groenenboom.

Dinsdag 20 augustus start De Club Van Honsel toernooi. Hierin speelt het eerste en tweede team van S.V. Honselersdijk tegen MVV’27.

Opstelling:
Dahley le Duc (-60, Quinten van der Helm), Rick van Schie, Marcel Bruggeling (A, 60, Pawel Rubin), Michel van Giesen, Branco Kok, Youri Riepe , Ruben de Groot, Joey Valstar, Kevin Bogaards (-70, Luke Groenenboom), Luke Groenenboom (-45, Tom van Veen), Angelo Zwirs

Condubouw