S.V. Honselersdijk verliest van ADO Den Haag met trainer Piet Boon voor de laatste maal op de bank
zondag 30 juni 2019

S.V. Honselersdijk kreeg zaterdag in zijn laatste wedstrijd van het seizoen het Haagse eredivisionist ADO Den Haag op bezoek en verloor met 8-1. Voor ADO Den Haag betekende het zijn eerste oefenwedstrijd ter voorbereiding op het nieuwe seizoen. Deze wedstrijd betekende ook de laatste wedstrijd voor trainer Piet Boon op de bank. Na 8 jaar S.V. Honselersdijk was dit een perfecte afsluiting voor zijn diensten voor S.V. Honselersdijk

Volgens bronnen van de KNMI was het de heetste dag ooit gemeten op 29 juni. Zodoende zochten de meeste toeschouwers op het snikhete sportpark de Strijphorst de schaduw op in de overvolle tribune of onder de parasols.
Op een perfecte grasmat, wat vooraf nog even gesproeid werd, was het voor de spelers niet de ideale manier om een oefenwedstrijd te spelen. Met temperaturen boven de 30 graden was het zaak om goed te drinken. Scheidsrechter Stanley van Lith hield dan ook regelmatig een drinkpauze en werd er druk gewisseld aan beide kanten.

Een aanvallend ingesteld S.V. Honselersdijk was zich niet van plan in te graven en zocht ook in het begin de aanval. In de 2e minuut kreeg het dan ook een vrije trap te nemen na een overtreding op Youri Riepe. De vrije trap van Tom van Veen belandde uiteindelijk bij Brian Valstar en zijn schot ging naast. Maar in het vervolg van de wedstrijd was het ADO Den Haag die binnen 20 minuten uit kon lopen naar een 0-6 voorsprong. In de 38e minuut kon S.V. Honselersdijk uitbreken na een fout van Erik Falkenburg. Tim van der Meer pikte de bal goed op en vond Luke Groenenboom op links, maar het lukte Luke niet om uit te halen richting het doel van keeper Robert Zwinkels. In de 39e minuut werd het bijna 0-7. Erik Falkenburg tikte de bal wel langs doelman Boy Zuijderwijk, maar vlak voor de doellijn haalde Nigel Hendriks de bal nog weg. Het eerste schot op het doel van Robert Zwinkels was in de 42e minuut van Angelo Zwirs, maar hier had keeper Zwinkels weinig moeite mee. Net voor de rust kreeg keeper Boy Zuijderwijk een publiekswissel voor zijn bewezen diensten voor S.V. Honselersdijk. Na 4 jaar voor de Dijk gespeeld te hebben gaat Boy weer terug naar zijn oude vereniging Verburch.

In de 2e helft bracht trainer Groenendijk een geheel ander team in het veld. S.V. Honselersdijk hield het verdedigend nu goed dicht en hoewel ADO Den Haag meer in balbezit was kreeg het minder mogelijkheden dan voor de rust. De mogelijkheden die ADO Den Haag kreeg werden knap gepareerd door keeper Lance Kooij. De grootste mogelijkheid in de 53e minuut was voor Asmelash toen hij alleen op Lance Kooij af ging, maar Lance was op tijd zijn doel uit. Een goede mogelijkheid kreeg S.V. Honselersdijk wel in de 68e minuut. Scheidsrechter van Lith gaf een vrije trap op zo‘n 20 meter van het doel van keeper Mike Havekotte. Yourie Riepe schoot de bal uit een vrije trap over de muur in de korte hoek achter doelman Havekotte. De eer was daarmee gered voor de ploeg van trainer Piet Boon, 1-6. Niet veel later lag de bal achter doelman Dahley le Duc in het doel. Ladan haalde vernietigend uit vanaf de rand van het strafschopgebied onhoudbaar in de kruising, 1-7. In de 79e minuut was Leon de Brabander dicht bij een doelpunt. Leon speel de zich goed vrij en randje startschopgebied haalde Leon hard uit en werd de bal door doelman Mike Havekotte over de lat getikt tot corner. De laatste wapenfeit was voor Yahya Boussakou die de eindstand op 1-8 bracht.

Tot man van de wedstrijd werd Youri Riepe gekozen.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Marcel Bruggeling, Michel van Giesen, Nigel Hendriks, Youri Riepe , Lars Ammerlaan, Joey Valstar, Brian Valstar, Branco Kok, Tom van Veen, Angelo Zwirs, Nando Kok, Luke Groenenboom, Ricardo van der Zijden, Nick van der Kraan, Dahley le Duc, Rico Kok, Tim van der Meer, Marcel Duijvesteijn, Bryan de Brabander, Lars Ammerlaan, Pawel Rubin, Lance Kooij

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst