Transfernieuws: Ruben de Groot volgend seizoen speler van S.V. Honselersdijk
zaterdag 1 juni 2019

Vanaf het seizoen 2019-2020 is Ruben de Groot te zien als selectiespeler van S.V. Honselersdijk. Ruben komt over van FC 's-Gravenzande waar hij vanaf 2016 in het eerste elftal speelde en op 17 november 2018 al aan zijn 100e wedstrijd begon. Een mooie prestatie op zo'n jonge leeftijd.

In aanwezigheid van TC lid Jan van Marrewijk, aanvoerder Marcel Bruggeling en teammanager Henk van Renesse sprak de webredactie daags na het winnen van de KNVB Districtsbeker West II met de nieuwe aanwinst. Na de felicitaties voor het winnen van de KNVB Districtsbeker West II in ontvangst te hebben genomen, stelt Ruben zich voor.

Ruben is 22 jaar, centrale verdediger bij FC 's-Gravenzande, studeert aan de Erasmus Universiteit en hoopt na het slagen voor zijn bachelor op te gaan voor de master opleiding bedrijfskunde. Speelde in de jeugd van RKSVM en in de Westlandia B-jeugd met de huidige selectie spelers Luke Groenenboom, Rik van Schie en Youri Riepe. De laatste behoort tot zijn vriendenkring en zo ook Kevin Bogaards, die overkomt van FC 's-Gravenzande. Als 16-jarige maakte hij de overstap naar de jeugd van FC's-Gravenzande om daar in de Talentenpool klaargestoomd te worden voor de selectie.
Medio april 2019 maakte Ruben bekend bij FC 's-Gravenzande te vertrekken, waarna er keuze was uit diverse verenigingen. De aanwezigheid van vrienden in de selectie van S.V. Honselersdijk en het positieve gesprek met de nieuwe trainer André Lourens deed Ruben besluiten om voor S.V. Honselersdijk te kiezen.
Tot slot geeft Ruben aan uit te kijken naar het nieuwe seizoen om met veel zin bij S.V. Honselersdijk te spelen.

We heten Ruben de Groot van harte welkom bij onze club en wensen hem veel succes en spelplezier bij S.V. Honselersdijk.
Hoewel het huidige seizoen nog niet is afgelopen, heeft S.V. Honselersdijk de selectie gereed voor het komende seizoen, zowel voor de eerste- als de hoofdklasse.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek