Voorbeschouwing: Dendert de Honselse trein ook door Sliedrecht heen?
vrijdag 31 mei 2019

Morgenmiddag is het zover: de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse gaat van start. Het voorafgaand aan dit seizoen onmogelijk geachte toetje bestaat uit maximaal 3 knock-out wedstrijden: bij winst volgt de volgende ronde, bij verlies ben je uitgeschakeld. De inzet van dit weekend is een plaats in de halve finale van de nacompetitie.

In de eerste ronde van de nacompetitie neemt het eerste elftal het in een uitwedstrijd op tegen Sliedrecht. De Sliedrechters hebben het thuisvoordeel afgedwongen door de hogere eindklassering in de competitie van de eerste klasse C, waar Sportlust'46 met het kampioenschap aan de haal ging. Een onbedreigde tweede plek op 10 punten afstand van de kampioen illustreert het sterke seizoen van Sliedrecht, dat de laatste 2 competitiewedstrijden echter wel met een verliespartij afsloot.

Wanneer om 14:30 uur het fluitsignaal van scheidsrechter Van de Ketterij klinkt voor het begin van de wedstrijd zal het strijdtoneel geopend zijn voor twee ploegen die elkaar nagenoeg niet kennen en het slechts met de statistieken zullen moeten doen. De statistieken zijn echter wel veelbelovend voor een aantrekkelijke pot voetbal: zowel Sliedrecht als S.V. Honselersdijk scoort gemiddeld gezien meer dan 2 keer per wedstrijd.

De selectie zal morgen rond het middaguur in de spelersbus stappen om de reis naar Sliedrecht te maken, terwijl even later de supporters ook met een volle bus van 50 man naar de uitwedstrijd zullen afreizen. Aan Honselse steun zoals gebruikelijk geen gebrek, we zullen ook dit keer weer gezamenlijk voor de overwinning strijden.... Tot morgen!!

Sosef & v/d Knaap