Groots afscheid voor afzwaaiend hoofdtrainer Piet Boon
dinsdag 28 mei 2019

Na afloop van de laatste competitiewedstrijd tegen Die Haghe was er niet alleen reden voor een feest door het behalen van de vervangende periodetitel. Er werd namelijk ook op grootse wijze afscheid genomen van hoofdtrainer Piet Boon, die de afgelopen 8 seizoenen aan het roer stond bij S.V. Honselersdijk.

Het afscheid liet opnieuw zien wat voor unieke vereniging we zijn en wat voor moois we met z'n allen neer kunnen zetten. Bij aankomst op Sportpark de Strijphorst werd de technische staf van de selectie onthaald als ware kampioenen. Door een erehaag met fakkels en vuurwerk liepen zij naar de rode loper die voor hen uitgerold was. Eenmaal in de kantine aangekomen werd Piet door (oud-)leden, familie en vrienden ontvangen en met speciaal voor deze gelegenheid gemaakte vlaggetjes verwelkomd.

Na een korte toespraak van voorzitter Erik Sosef werden er diverse filmpjes op het grote scherm getoond waarbij de sportieve hoogtepunten van de afgelopen 8 jaar uiteraard de boventoon voerden. In de video's, samengesteld door Brance Media van keeper Lance Kooij, werd onder meer het gedwongen vertrek van Piet op ludieke wijze aangestipt. De video is onderaan dit nieuwsitem terug te kijken!

Niet alleen de afzwaaiende hoofdtrainer Piet Boon en herstel-/conditietrainer Sjaak Brunt werden afgelopen zaterdag in het zonnetje gezet. Frank van Zijl, Janko Koole, Marina van der Meer en Patricia Gardien werden op het podium uitvoering bedankt voor de manier waarop zij zich jaar in, jaar uit hebben ingezet voor de club. Zonder hen als belangrijk onderdeel van de technische staf waren de behaalde successen niet mogelijk geweest.

Tijdens het laatste onderdeel van het afscheid werd Piet op het podium nogmaals warmhartig bedankt. Namens de supporters nam Moek van der Meer het woord, waarna Marcel Bruggeling hetzelfde deed namens de gehele spelersgroep. Nadat ook voorzitter Erik Sosef benadrukte dat de club niet alleen een hoofdtrainer maar ook een geweldig mens gaat missen, nam Piet zelf nog het woord om alle aanwezigen en betrokkenen te bedanken. Hierbij liet de zichtbaar geƫmotioneerde Piet ook optekenen hoe erg hij het heeft gewaardeerd dat ook in persoonlijk zware tijden iedereen bij de club klaar voor hem klaarstond.

Via deze weg willen we Piet Boon nogmaals bedanken voor 8 fantastische jaren bij S.V. Honselersdijk en wensen we hem succes bij de uitdaging die hem te wachten staat bij HVC'10. Weliswaar krijgen we komende zaterdag tegen Sliedrecht en op 29 juni tegen ADO Den Haag nog minimaal 2 mooie toetjes, maar het afscheid van afgelopen zaterdag is er eentje voor in de boeken! Uiteraard wordt de speciale afscheidscommissie ook bedankt voor het neerzetten van een geweldig eerbetoon aan Piet!

Bekijk hieronder de uitgebreide fotoreportage van afgelopen zaterdag gemaakt door huisfotograaf Koos Ophorst en het ludieke filmpje over het gedwongen vertrek van Piet Boon.

Bekijk de ludieke video van het vertrek van Piet Boon

Condubouw