S.V. Honselersdijk kan vroege voorsprong niet vasthouden
maandag 13 mei 2019

Het lukte S.V.Honselersdijk afgelopen zaterdag niet om een comfortabele voorsprong vast te houden en het werd uiteindelijk een 3-3 gelijkspel en dat was ook een terechte uitslag. De laatste keer dat S.V.Honselersdijk in Brielle speelde was in het seizoen 2011-2012. Voor een kleine 1000 toeschouwers speelde het toen voor promotie naar de 2e klasse, maar verloor de wedstrijd met 5-1 waardoor promotie gemist werd. In het toen “oranje” gekleurde Geuzenpark hebben Leon de Brabander en trainer Piet Boon als enige van het huidige team deze wedstrijd nog mee gemaakt. Na 7 jaar speelt het weer in en tegen Brielle, maar dan allebei in de 1e klasse. Voor Brielle staat er niets meer op het spel, maar S.V. Honselersdijk heeft nog een kleine kans voor de nacompetitie.

S.V. Honselersdijk was al na een kwartier spelen op een 3-0 voorsprong gekomen. Het leek of Brielle nog niet wakker was. Heel gemakkelijk kwamen de doelpunten tot stand en de Dijkenaars werd geen vinger breed in de weg gelegd. In de 1e minuut was het goed storend werk van Rick van Schie waardoor Tom van Veen in bal bezit kwam. Met een kapbeweging maakte Tom zich los van zijn tegenstander en schoot de 0-1 binnen. S.V. Honselersdijk bleef druk zetten en daar had Brielle de grootste moeite mee. In de 7e minuut raakte Youri Riepe geblesseerd en moest S.V. Honselersdijk even met 10 man verder. Maar een snelle uitval op de rechterkant via Joey Valstar kwam de Dijkse ploeg toch gevaarlijk door. Na de breedte pass van Joey op Tom van Veen was het toch Tom die tussen een paar Briellenaren de 0-2 wist te scoren. Brielle wist hier nog niet veel tegenover te stellen behoudens dat een doelpunt in de 9e minuut werd afgekeurd door scheidsrechter Kraak wegens buitenspel. De ploeg van Piet Boon was deze periode zeer gedreven en duurde niet lang en nummer 3 lag er ook in. Storend werk van Leon de

Brabander bracht de bal bij Joey Valstar en hij liet keeper Mitchel Lieshout voor de 3e keer de bal uit het doel vissen, 0-3. Op de tribune werd door de Dijkse supporters al 10-0 gescandeerd, maar er zijn de laatste tijd meerdere ploegen die een voorsprong verspeelden en alsnog de mist in gingen. In de 19e minuut een gevaarlijke uitval van Gino Stolk, maar zijn voorzet kon door Michel van Giesen nog net tot corner verwerkt worden. Trainer Stanley Rieborn van Brielle kon het niet meer aan zien en bracht al vroeg een wissel in om het tij te keren. Maar S.V. Honselersdijk bleef de gevaarlijke ploeg. In de 31e minuut nam Tom van Veen de bal goed aan en stuurde Angelo de diepte in, maar zijn schot was te zwak om het keeper Mitchel Lieshout het moeilijk te maken. In de 36e minuut een knappe onderschepping van Youri Riepe waar scheidsrechter Kraak onterecht een vrije trap voor gaf. De vrije trap werd hoog in het strafschopgebied gebracht en via het hoofd van Mike van Dommelen plofte de bal in het doel, 1-3. Vlak voor de rust kreeg S.V. Honselersdijk nog een vrije trap te nemen waarbij keeper Mitchel Lieshout goed uit zijn doel kwam, maar bij het neerkomen geblesseerd raakte. In de rust werd hij vervangen door keeper Nigel Keehnen.

De 2e helft begon dramatisch voor de ploeg van Piet Boon. Van de gedreven ploeg in de eerste helft was weinig meer over. Nu was het Brielle die de Dijkenaars vast op eigen helft zette. Binnen 10 minuten stond de 3-3 op het scorebord door doelpunten van Mike van Dommelen en Marcel van de Berg. S.V. Honselersdijk kon alleen maar verdedigen en was nauwelijks in staat om een redelijke aanval op te zetten. In de 88e minuut kwam het goed weg na een schot op de paal van Niels Bekker. In de laatste minuten van de wedstrijd kreeg S.V. Honselersdijk nog kansen om op voorsprong te komen via schoten van Joey Valstar en Lars Ammerlaan ,maar keeper Nigel Keehnen was op zijn hoede.

Zo eindigde de wedstrijd met een 3-3 gelijke stand.

Zaterdag komt Forum Sport op bezoek. Bij winst maakt S.V. Honselersdijk nog een kans om een vervangende periodetitel te bemachtigen.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rick van Schie, Marcel Bruggeling, Michel van Giesen), Nigel Hendriks, Youri Riepe , Leon de Brabander (-80 Lars Ammerlaan), Joey Valstar, Brian Valstar (-55 Pawel Rubin), Lars Ammerlaan, Tom van Veen

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst