Voorbeschouwing: eerste elftal hervat competitie op bezoek bij Brielle
vrijdag 10 mei 2019

Na 2 weken zonder competitievoetbal zal morgenmiddag afgetrapt worden voor het slotstuk van het seizoen. In de laatste 3 wedstrijden werkt het eerste elftal 1 thuiswedstrijd en 2 uitwedstrijden af, om te beginnen met een bezoek aan oude bekende Brielle. Enkele jaren geleden ontmoetten beide clubs elkaar in de nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse, een strijd die destijds door de Briellenaren werd gewonnen.

Het elftal van trainer Piet Boon begint als nummer 4 aan de laatste 3 competitieduels, een plek die aan het einde van de rit wellicht kan zorgen voor een ticket voor de nacompetitie. Het doel voor het restant van de competitie is dan ook om deze plek te behouden, waarin morgen een mooie stap gezet kan worden. Brielle staat momenteel op de 6e plaats op de ranglijst, op 6 punten achterstand van de Honselse formatie. Mochten er morgen 3 punten mee terug worden genomen naar Honselersdijk, dan is de 4e plek niet meer haalbaar voor Brielle en zal deze strijd een week later uitgevochten worden door Honselersdijk en Forum Sport.

De heenwedstrijd eerder dit seizoen eindigde op Sportpark de Strijphorst in een 0-0 gelijkspel, wat grotendeels aan de uitstekende doelman van Brielle te danken was. Aan Honselersdijk-zijde werden de nodige kansen gemist, iets wat hopelijk morgen niet gebeurt!

Kortom, morgenmiddag wordt er om 14:30 uur afgetrapt voor een spannende pot voetbal met grote belangen voor de ranglijst van de eerste klasse. De wedstrijd zal in gang worden gefloten door scheidsrechter S.C. Kraak. Uiteraard hopen we zoals altijd te kunnen rekenen op de steun van de Honselse aanhang, laten we de spelers met z'n allen aan de overwinning helpen! Tot morgen!

Resterende programma S.V. Honselersdijk:
11 mei: Brielle - S.V. Honselersdijk
18 mei: S.V. Honselersdijk - Forum Sport