Geslaagd FIFA-toernooi voor de JO9-jeugd kent terechte winnaar
maandag 29 april 2019

Afgelopen vrijdag stond er weer een leuke activiteit voor de JO9-1 gepland, een heus FIFA toernooi! Omdat de jongens de volgende dag geen wedstrijd hadden kon er de hele avond worden gegamed. Na wat oefenpotjes te hebben gespeeld werd er eerst gegeten. Niets is zo belangrijk als een goede sportmaaltijd, die deze keer verzorgd werd door Family Treffers.

Het toernooi begon met een poulefase waarin de trainers nog erg moesten wennen aan het niveau. Iedereen speelde twee wedstrijdjes en probeerde daarbij genoeg punten te halen voor de finales. Na de kwart -en halve finale waarin de spanning soms hoog opliep was daar de finale.

Met inmiddels een volgelopen kantine aan toeschouwers begon de finale. De finale ging tussen Mick en Jesse. Jesse koos voor een tactiek op de aanval. Hier moest Mick natuurlijk zijn opstelling op aanpassen en koos voor een tactiek met 8 verdedigers. Maar door goed voetbal van Jesse wist hij toch de 1-0 te maken. Hierdoor moest Mick zijn opstelling aanpassen. Dit pakte goed uit en hij kwam binnen de 10 minuten op 1-1. Echter vergat Mick zijn verdedigers terug te zetten en kreeg hij in de laatste minuut de 2-1 tegen door een bal in de kruising van Jesse. Eindstand 2-1, winnaar FIFA toernooi 2019: Jesse!!

Condubouw