S.V. Honselersdijk niet op zijn Paasbest
zondag 21 april 2019

Het eerste team van S.V. Honselersdijk leed een kansloze nederlaag tegen het in degradatie verkerende RVVH uit Ridderkerk. De ploeg van scheidende trainer Piet Boon was onder de tropische temperaturen niet vooruit te branden en verloor met 6-2. De Dijkse formatie was 2 maanden ongeslagen, maar moest op paaszaterdag zijn meerdere erkennen aan een beter spelend RVVH die knokte voor lijfsbehoud in de 1e klasse.

Het was weer een lust om onder heerlijke temperaturen langs de zijlijn te staan, maar na 10 minuten in de eerste helft viel er een flinke schaduw over het veld. S.V. Honselersdijk keek toen al tegen een 0-2 achterstand aan. RVVH domineerde de eerste helft. De technisch vaardige Ridderkerkers vonden elkaar heel gemakkelijk. In de 5e minuut een uitval aan de rechterkant waar vrij makkelijk de bal voorgebracht kon worden en Brandon Konemann klaar stond om de openingstreffer te scoren, 0-1. De thuisploeg was nog steeds niet wakker geschud en balverlies leidde weer tot een uitval op rechts waar Jesse Eggers de bal voorbracht op de kleinste man van het veld. Met een leep balletje wist Gino Boers de 0-2 te scoren. Trainer Piet Boon kreeg de ploeg niet aan het voetballen. Ook na de ingelaste drinkpauze bleef de ploeg slap in de onderlinge duels. In de 38e minuut kon Shamir de Jesus vrij op Boy Zuijderwijk afgaan, maar zijn puntertje ging voor langs. Vlak voor het verstrijken van de eerste helft kon de thuisploeg wat terug doen. Leon de Brabander werd net voor het strafschopgebied aangespeeld door jubilaris Pawel Rubin (150 wedstrijden in het eerste team). Leon kapte zijn mannetje en haalde droog uit in de kruising, 1-2. Dat was een flinke opsteker en gaf de burger de nodige moed voor de 2e helft.
De 2e helft met meer druk naar voren zag je dat S.V.Honselersdijk meer voor het doel van RVVH te vinden was. In de 48e minuut was het Leon de Brabander die op links 2 Ridderkerkers te snel af was en voor gaf, maar er was niemand om de bal erin te lopen. Nauwelijks een paar minuten later was het Shamir de Jesus die winnend uit het duel met Rick van Schie kwam en alleen voor keeper Boy Zuiderwijk mistte. Toch waren het de dijkenaars die het spel meer naar zich toe trokken. Het spel werd in de 16e minuut abrupt onderbroken doordat de sproei installatie zijn werk ging doen. Scheidsrechter Duindam lastte gelijk een drinkpauze in. Na 5 minuten werd het spel hervat en kon de thuisploeg weer de aanval opzoeken. Na een aantal schermutselingen was het Rick die in de 68e minuut bij de honselse dug-out een vrije trap mocht nemen. De bal werd aangenomen door Nigel Hendriks, maar hij werd lichtjes vasthouden in het strafschopgebied. Scheidsrechter Duindam zag hier een penalty in. Daar topscoorder Tom van Veen niet aanwezig was nam Angelo Zwirs de penalty en hij maakte de 2-2. De Dijkse aanhang dacht nu gaat het gebeuren. Maar het was Mahmut Sonmez die S.V. Honselersdijk de genade klap gaf. De ambitieuze Mahmut Sonmez had zich in de winterstop aangemeld bij RVVH na een avontuur als profvoetballer op het derde niveau van Turkije. Hij ontsnapte aan de dijkse verdediging en alleen op Boy Zuijderwijk, scoorde hij de 2-3. Er was eigenlijk nog niets aan de hand, maar nadat de kritisch fluitende scheidsrechter Duindam een onterechte vrije schop gaf aan RVVH was het over. Leon de Brabander maakte een correcte sliding op de bal, maar de kleine Gino Boers ging al te gewillig naar het gras. De vrije trap van Jesse Eggers werd van richting veranderd en zo kwam de score op 2-4. In de 85e minuut werd de score opgevoerd naar 2-5 door Brando Konemann. Vlak voor tijd kreeg de thuisploeg nog een penalty tegen. Ook hier zat scheidsrechter Duindam goed mis, nadat Rico Kok onvrijwillig de bal tegen zijn arm kreeg. De penalty werd gehouden door Boy Zuijderwijk. In blessure tijd werd het uiteindelijk nog 2-6.

Dit was een wedstrijd om gauw te vergeten.
Na de wedstrijd werd Pawel Rubin door voorzitter Erik Sosef nog gehuldigd voor zijn 150e wedstrijd.
Donderdag 25 april wordt er gevoetbald voor de Flynth Westland Cup. Om 19:00 uur wordt er afgetrapt tegen Velo-zaterdag.
Het elftal van Piet Boon heeft dan 2 vrije zaterdagen waarna op 11 mei weer wordt afgetrapt in en tegen Brielle.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rick van Schie, Marcel Bruggeling (A,geel), Michel van Giesen (-75 Rico Kok), Nigel Hendriks, Pawel Rubin, Youri Riepe , Leon de Brabander, Joey Valstar, Brian Valstar, Angelo Zwirs

Verslag: Jan de Brabander
Foto's: Koos Ophorst