S.V. Honselersdijk blijft verbazen
zondag 7 april 2019

Met nog 5 competitiewedstrijden te gaan, heeft het eerste team van S.V. Honselersdijk na de 0-2 overwinning op BVCB, zich bijna definitief veiliggesteld in de 1e klasse. Het heeft nog 1 puntje nodig voor handhaving. Een geweldige prestatie van de ploeg van Piet Boon, die zich blijft verbazen over de prestaties van zijn ploeg. Als promovendus had het zich tot doel gesteld om zich te handhaven in de 1e klasse, maar met attractief en aanvallend voetbal nadert de ploeg zelfs de top 3 en staat het boven aan in de stand voor de 3e periode.

Op het mooie sportpark de Sporthoek trad de formatie van Piet Boon met een ietwat gewijzigde opstelling tegen BVCB t.o.v. verleden week. Keeper Boy Zuijderwijk en Leon de Brabander kwamen terug van een schorsing en vakantieganger Joey Valstar was er vandaag niet bij.

Begin van de wedstrijd was een gelijk opgaande wedstrijd. Beide ploegen begonnen offensief aan de wedstrijd en dat resulteerde in enkele doelpogingen. Het gebeurde allemaal wat ongecontroleerd en van enig samen spel was nauwelijks sprake. In de 9e minuut de eerste dreiging van de Dijkenaars. Een solo van Youri Riepe werd met handen en voeten tot stoppen gebracht en kreeg men een vrije trap te nemen. Uit de vrije trap van Tom van Veen was Pawel Rubin dicht bij de openingstreffer. In de 15e minuut cruciaal balverlies op het middenveld en Yousif de Kock kon alleen op keeper Boy Zuijderwijk af gaan, maar Boy verkleinde zijn doel goed en kon met zijn voet redding brengen. Het was ook de enige grote kans voor BVCB voor de rust. De ploeg van Jan Everse kwam geen moment in zijn spel. Het had de handen vol om de honselse ploeg af te stoppen. BVCB had hier veel overtredingen voor nodig, waar scheidsrechter Punt zeker wat gele kaarten kon trekken. Scheidsrechter Punt deelde wel een gele kaart uit aan Leon de Brabander na een lichte overtreding op aanvoerder Dennis van der Haas, die met veel gebrul zich liet vallen. In de 21e minuut was er een vrije trap voor de Dijkenaars die nog weggewerkt kon worden door de Bergschenhoekse verdediging. Aan de zijlijn pikte Angelo Zwirs de bal op en zijn voorzet werd bij de verste paal door Youri Riepe hoog overgeschoten. Aangezien BVCB niet in zijn schulp kroop ontstond er een open wedstrijd. Maar zoals al gezegd had de Dijkse verdediging weinig te duchten van de aanvallen van BVCB. Het laatste kwartier werd er knap druk gezet door S.V. Honselersdijk. BVCB leed daardoor menig balverlies en dat leidde tot toch wel grote kansen voor de dijkenaars. In de 35e minuut was het een snelle uitval via Brian Valstar op links die Tom van Veen in stelling bracht, maar de bal iets te ver voor zich uit speelde. Ook Brain Valstar en Angelo Zwirs kregen voor de rust mogelijkheden, maar die werden niet benut.

De 2e helft begon afwachtend bij beide ploegen en het duurde tot de 58e minuut voordat er weer iets gebeurde. Het was Yousif de Kock die via een cross pass alleen op rechts op Boy Zuijderwijk af kon gaan, maar Boy redde knap. Maar gaande de wedstrijd werd duidelijk dat de dijkenaars de boventoon voerden. Er werd gejaagd naar de openingstreffer en met succes. Tom van Veen wist zich los te maken van zijn tegenstander en wist bij de achterlijn de bal voor te brengen bij de inkomende Youri Riepe die voor de 0-1 voorsprong zorgde. In een rap tempo kreeg de ploeg van Piet Boon kansen om de score uit te breiden. De uiterst zwakke verdediging van BVCB was geenszins in staat om een redelijke aanval op te zetten. Het gaf zelfs zoveel ruimte weg dat S.V. Honselersdijk zich naar hartenlust kon uitleven. In de 69e minuut was het Tom van Veen die op keeper Mark Gaerthe stuitte, maar de bal alsnog op Youri Riepe aflegde, echter zijn schot werd op de doellijn gered door Eytan Scheimann. In de 84e minuut leek dan de genade klap te vallen voor BVCB. Een mooie combinatie zorgde ervoor dat Angelo Zwirs alleen op keeper Mark Gaerthe af kon gaan en scoorde. De zwak leidende scheidsrechter Punt keurde de treffer, nadat het doelpunt al lang gescoord was, alsnog af op advies van zijn grensrechter. Het was een kwestie van uitstel na wat opgelegde kansen was het toch Tom van Veen die in blessure tijd, na een pass van de ingevallen Nick van der Kraan de 0-2 op het scorebord bracht.

A.s. zaterdag de thuiswedstrijd tegen Heinenoord.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Rick van Schie, Marcel Bruggeling (A), Michel van Giesen, Nigel Hendriks, Pawel Rubin, Youri Riepe , Leon de Brabander (geel), Tom van Veen, Brian Valstar (-80 Nick van der Kraan), Angelo Zwirs

Verslag en foto's: Jan de Brabander

Zoomin'