Eerste elftal op bezoek in Bergschenhoek: de voorbeschouwing
vrijdag 5 april 2019

Morgenmiddag zal in Bergschenhoek om 14:30 uur afgetrapt worden voor het competitieduel tussen BVCB en S.V. Honselersdijk. Na 2 zeges in het tweeluik tegen Deltasport gaat het vlaggenschip opnieuw op jacht naar een overwinning in de eerste klasse B.

De promovendus doet het tot noch toe meer dan uitstekend. Waar handhaving in eerste instantie de doelstelling leek te zijn, groeit nu langzamerhand het geloof dat er dit seizoen als promovendus zelfs nog meer in zit. Honselersdijk is terug te vinden op de 4e plek van de ranglijst, met een achterstand van slechts 4 punten op nummer 3 Kloetinge. Daarnaast delen de oranjehemden de koppositie in de derde periode met sv Poortugaal. Om de flow waarin Honselersdijk zit nog maar eens te onderbouwen met de statistieken: van de laatste 12 competitieduels ging er slechts 1 wedstrijd verloren, op 16 februari tijdens de derby met Westlandia.

Vorige week
Afgelopen zaterdag vond deel 2 van het tweeluik tegen Deltasport plaats. In Vlaardingen werd er na een 1-2 ruststand uiteindelijk met maar liefst 1-5 gewonnen. De gevierde man was aanvaller Tom van Veen, die een hattrick wist te maken tegen de Vlaardingers. De overige doelpunten kwamen op naam van Brian Valstar en Lars Ammerlaan. Zo leverde ook het tweede duel tegen Deltasport 3 punten op, waarmee het totaal van de Honselersdijkers na 20 duels op 35 punten komt te staan.

BVCB - S.V. Honselersdijk
Morgenmiddag staat de uitwedstrijd tegen BVCB te wachten voor de oranjehemden. In Bergschenhoek zullen beide teams strijden voor de winst, iets wat eerder dit seizoen resulteerde in een 2-2 gelijkspel op Sportpark de Strijphorst. In die wedstrijd waren het Leon de Brabander en Angelo Zwirs die Honselersdijk op een 2-0 voorsprong zetten, echter ging het in het laatste kwartier nog mis voor de Honselse formatie.
BVCB is momenteel terug te vinden op een gedeelde 7e plek met een 27 punten uit 2 duels.

Bij een goed resultaat op bezoek bij BVCB komt het elftal van trainer Piet Boon een stap dichterbij de eventuele nacompetitie, iets wat een ongekende prestatie zou zijn. We hopen morgenmiddag alle trouwe Honselse supporters weer langs de lijn terug te zien voor een mooie pot voetbal, die onder zonnige omstandigheden hopelijk tot de 3 punten leidt. Tot morgen!

Adres BVCB
Sportpark Sporthoek