Voorbeschouwing: S.V. Honselersdijk - Kloetinge
vrijdag 8 maart 2019

Na een week zonder competitiewedstrijd wordt dit weekend de competitie weer hervat. Het eerste elftal van S.V. Honselersdijk zal het op Sportpark de Strijphorst opnemen tegen Kloetinge. De grote vraag is: kunnen de oranjehemden opnieuw een club uit de top 3 over de knie leggen?

Vorige wedstrijd
Twee weken geleden legde het vlaggenschip van S.V. Honselersdijk een wervelende partij voetbal op de mat. Toenmalig koploper Rijsoord kon bij winst de tweede periodetitel binnenslepen, maar de oranjehemden gooiden roet in het eten. Door doelpunten van Youri Riepe en Angelo Zwirs (2x) werd de koploper met 3-0 naar huis gestuurd, zonder periodetitel. De tweede periodetitel ging namelijk naar de tegenstander van vandaag: Kloetinge.

Drie dagen na de zege op Rijsoord maakte het elftal van trainer Piet Boon zijn opwachting in het bekerduel met hoofdklasser FC Rijnvogels. In een goede pot bleek de Katwijkse ploeg helaas een maatje te groot: 2-4. Hierdoor vloog S.V. Honselersdijk na enkele goede rondes uit het bekertoernooi en kan er volledig gefocust worden op een goede voortzetting van de competitie.

S.V. Honselersdijk - Kloetinge
Aan de tegenstander van vandaag heeft de Honselse formatie vooralsnog geen goede herinneringen. Eerder dit seizoen werd er in Zeeland op Sportpark Wesselopark met maar liefst 6-1 verloren. Een schitterend zondagsschot van Youri Riepe in de kruising verzachtte de pijn van Honselersdijk nog enigszins, maar ook dit kon helaas niets veranderen aan de grootste nederlaag van dit seizoen tot nu toe.

Dit weekend krijgt het elftal van trainer Piet Boon een kans op sportieve revanche. De Zeeuwse ploeg komt morgen vol zelfvertrouwen naar Sportpark de Strijphorst, gezien de reeds binnengesleepte periodetitel en de goede positionering op de ranglijst. Kloetinge is terug te vinden op de 3e plaats, met slechts 1 punt achterstand op koploper SHO. Het eerste elftal van S.V. Honselersdijk staat 1 plek lager op de ranglijst, met 10 punten achterstand en een wedstrijd minder gespeeld dan de tegenstander van morgen.

Super Saturday
Het is zaterdag niet alleen de dag van de thuiswedstrijd tegen Kloetinge, maar het is ook weer tijd voor Super Saturday. Na afloop van de wedstrijd van het eerste elftal zal iedereen de kantine opzoeken voor een ouderwets gezellige 3e helft. De kantine zal omgetoverd worden tot Honsels Café, waarin zanger Willem Bodhi en DJ Sverre Jonah het publiek zullen vermaken met het oude kroeg-gevoel. Family Treffers zal wederom weer aanwezig zijn om de bezoekers te voorzien van een lekkere maaltijd.
Om 17:00 zal Willem Bodhi zijn opwachting maken, waarna DJ Sverre Jonah hem meerdere keren af zal wisselen. Het belooft ouderwets gezellig te worden, dus zorg dat je morgen een bezoek brengt aan het Honselse Café!

We zien alle Honselse supporters morgen graag terug langs de lijnen van het hoofdveld om het eerste elftal aan te moedigen in de jacht op 3 punten. Om 14:30 zal de wedstrijd in gang worden gefloten door scheidsrechter Van Ekelenburg, nadat de aftrap door de twee (!) Pupillen van de Week is genomen.

Prins Group