Transfernieuws: Kevin Bogaards volgend jaar speler van S.V. Honselersdijk
vrijdag 8 maart 2019

Vanaf volgend seizoen zal er een nieuw gezicht te zien zijn in de selectie van S.V. Honselersdijk. Kevin Bogaards maakt namelijk de overstap van FC 's-Gravenzande naar de selectie van de Honselse club. De buitenspeler heeft de ambitie om door te dringen tot het eerste elftal van nieuwe trainer André Lourens en om veel hoogtepunten te kunnen bereiken in het oranje wedstrijdshirt.

Hoewel Kevin pas na de zomerstop in het oranje shirt te bewonderen is, kunnen de supporters van S.V. Honselersdijk door het interview hieronder alvast kennismaken met de vaardige buitenspeler.

Zou je jezelf voor kunnen stellen aan de supporters van S.V. Honselersdijk?
"Mijn naam is Kevin Bogaards, 23 jaar oud en ik ben woonachtig in ’s-Gravenzande. Momenteel ben ik speler van FC 's-Gravenzande, in het verleden heb bij Westlandia en ADO Den Haag gespeeld. Dit jaar ben ik ook bezig om mijn studie Ondernemerschap & Retail Management af te ronden bij de Hogeschool Rotterdam, waarna ik het bedrijfsleven in wil gaan."

Wat is de belangrijkste reden geweest voor de overstap naar S.V. Honselersdijk?
"De belangrijkste reden voor de overstap is om voor mijn kans te gaan om in een eerste elftal te kunnen spelen. Ik voetbal nu 4 jaar in de senioren, maar het is me tot nu toe nog niet gelukt om door te dringen tot een eerste elftal van een club. Dat is wel mijn ultieme doel, mijn ambitie is om wekelijks te kunnen schitteren op het hoogste niveau. Daarnaast ken ik al wat jongens die bij S.V. Honselersdijk in de selectie voetballen. Youri Riepe is een goede vriend van me en in de jeugd heb ik bij Westlandia onder meer met Joey Valstar, Luke Groeneboom en Rik van Schie gevoetbald. Een grappig detail is dat mijn opa, Piet de Zoete, hier tussen 1972 en 1974 hoofdtrainer is geweest."

Welke hoogtepunten heb je tot nu toe bereikt in je voetbalcarrière?
"In de jeugd heb ik vanaf mijn achtste tot aan mijn dertiende jaar bij ADO gevoetbald. Dat was een hele mooie ervaring en daar speelde ik overigens ook samen met Youri Riepe. Daarnaast ben ik met de A bij Westlandia gepromoveerd naar de 2e divisie en hebben we met het 2e elftal het Algeheel Nederlands Kampioenschap behaald. Maar uiteraard hoop ik dat de absolute hoogtepunten er nog aan komen!"

Waar kijk je het meeste naar uit bij de gedachte dat je volgend jaar in het oranje shirt speelt?
"Het belangrijkste vind ik om het plezier terug te krijgen in het spelletje. Daarnaast is de ambiance die om wedstrijden van het eerste elftal hangt altijd mooi, het brengt toch een andere beleving met zich mee. Wat persoonlijk gezien ook fijn is, is dat ik in plaats van 3 keer trainen in de week terug ga naar 2 keer trainen in de week. Hierdoor kan ik de voetbal beter gaan combineren met mijn werk wanneer ik na dit jaar afgestudeerd ben."

Wat zijn je sterke punten en wat zijn verbeterpunten waaraan je wil gaan werken?
"Mijn sterke punten zijn dat ik snel en technisch vaardig ben. Daarnaast heb ik ook nog een goed schot in mijn benen zitten. Wat ik nog graag aan mezelf wil verbeteren is mijn kopsterkte en de omschakeling."

Wil je nog iets kwijt aan de supporters van S.V. Honselersdijk?
"Ik heb heel veel zin dit avontuur, ik kijk er naar uit om hier bij S.V. Honselersdijk te komen voetballen. We gaan er een hele mooie periode van maken, of dit nou in de eerste klasse of misschien wel de hoofdklasse is..."

We heten Kevin Bogaards van harte welkom bij de club en hopen samen met Kevin de komende jaren sportieve hoogtepunten te kunnen bereiken!

jem-id