Voorbeschouwing: Deltasport - S.V. Honselersdijk
zaterdag 19 januari 2019

Na een relatief korte winterstop hervat het eerste elftal vandaag de competitie. In Vlaardingen zal de uitwedstrijd tegen Deltasport afgewerkt worden, een tegenstander waar S.V. Honselersdijk ruim 21 jaar geleden voor het laatst tegen speelde.

Winterstop
De formatie van trainer Piet Boon ging met een goed gevoel de winterstop in, nadat op dinsdagavond 18 december op bezoek bij hoofdklasser Spijkenisse de volgende ronde van de beker werd bereikt. Na enkele dagen vrijaf in verband met de feestdagen, vertrok de gehele selectie inclusief begeleiding en medische staf naar Benidorm voor het jaarlijkse trainingskamp. Naast de goede strand- en veldtrainingen werd er ook in het oefenduel met de plaatselijke FC een goed resultaat neergezet: een 1-4 overwinning voor de oranjehemden. Na terugkomst in het koude Nederland werd er vorige week een oefenwedstrijd gespeeld tegen hoofdklasser RKAVV. Helaas ging de redelijk tamme wedstrijd met 0-2 verloren.

Tegenstander
Vandaag wordt de competitie hervat met de uitwedstrijd bij Deltasport. De club uit Vlaardingen ging als nummer 10 van de ranglijst de winterstop in, met een puntenaantal van 12 uit 11 wedstrijden. Hiermee staat Deltasport 3 plaatsen lager dan S.V. Honselersdijk, dat met een puntenaantal van 16 uit 12 duels terug te vinden is op plek 7.

Onderlinge historie
De eerste elftallen van beide clubs kwamen elkaar in het verleden al 4 maal tegen. Tijdens de twee oefenwedstrijden wisten beide teams er een keer met de overwinning vandoor te gaan. In de competitie resulteerde de twee ontmoetingen in een overwinning voor Deltasport en een gelijkspel. Dit gelijkspel in 1997 was ook direct de laatste ontmoeting tussen beide clubs, in die wedstrijd werd er 2-2 gespeeld met een elftal waarin onder andere keeperstrainer Janco Koole, Marco Gardien en Hans de Wijs in de basiself stonden.

Algemene informatie
De wedstrijd begint vandaag om 14:30, scheidsrechter van dienst is R.M.C. Duindam. Het adres van Deltasport is hieronder terug te vinden.

Sportpark De Broekpolder
Kooikersweg 2
3138 HE Vlaardingen

We hopen alle Honselse supporters ook vanmiddag weer langs de lijn terug te zien, zodat we met een optimale steun voor de drie punten kunnen strijden! Tot vanmiddag!

Zoomin'