Likeurproeverij bij Van Kleef voor businessclub DCVH
dinsdag 18 december 2018

Vrijdag 14 december ging De Club Van Honsel op bezoek bij Van Kleef, het enige nog bestaande jenever- en likeurenhuis uit de Residentie. De reis er naartoe was al een avontuur met met een bus die verkeerd reed, een auto en verkeersbord raakte, waarna de leden van DCVH besloten om te voet verder te gaan.

Bij van Kleef aangekomen werd de Honselse businessclub uiteraard ontvangen met een likeur. De eerste van vele die nog zouden volgen.

De avond was voorzien van heerlijke hapjes. We begonnen met haring en een korenlikeur, maar al snel volgden andere lekkere hapjes en likeuren zoals Kandeel en Mandarijnlikeur. De avond werd aan elkaar gepraat door gastvrouw Fleur die ons tussen het proeven door leuke anekdotes vertelde over het ontstaan van Van Kleef. Zo vertelde ze onder meer dat Gin eigenlijk jenever is en waar o.a. de uitdrukkingen drankorgel, kouwe kak en haagse kak vandaan komen.

Daarnaast nam Jos nog even het woord om de aanwezige leden voor te stellen aan Richard en Anita Guttenberg van de firma REG&TECH. Het bedrijf is per 1 januari een nieuw lid van DVCH.

Het was een ontzettende leuke avond mede dankzij Fleur van firma Van Kleef die ons met haar enthousiasme een hele leuke avond heeft bezorgd. Op de terugweg wist de chauffeur gelukkig wel de weg en kwamen we zonder problemen weer bij SVH aan.

Van Dijk Brouwer Installatietechniek