Voorbeschouwing: S.V. Honselersdijk - BVCB
zaterdag 15 december 2018

Vandaag staat de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop op het programma, wanneer S.V. Honselersdijk het op Sportpark de Strijphorst opneemt tegen BVCB.

Vorige week werd er op de valreep een 2-2 gelijkspel binnengesleept op bezoek bij SV Heinenoord. In de eerste helft ging de wedstrijd gelijk op, wat resulteerde in een 1-1 ruststand, nadat Leon de Brabander een 1-0 achterstand wegwerkte. In de tweede helft waren de grootste kansen voor S.V. Honselersdijk en was het eigenlijk wachten op de 1-2 van de oranjehemden. Uit het niets viel echter 5 minuten voor tijd de 2-1, waardoor S.V. Honselersdijk uiteindelijk nog blij moest zijn met een 2-2 gelijkspel door een laat doelpunt van Angelo Zwirs.

Vandaag neemt de ploeg van trainer Piet Boon het op tegen de nummer 3 op de ranglijst: BVCB. Met 22 punten staat de ploeg uit Bergschenhoek maar 1 punt achter de twee koplopers van de eerste klasse B. Een knappe prestatie, aangezien BVCB net als Honselersdijk vorig jaar wist te promoveren naar de eerste klasse. De promovendi kwamen elkaar in het verleden 6 keer tegen: 3x winst voor S.V. Honselersdijk, 2x winst voor BVCB en 1x een gelijkspel. Opvallend detail bij de eerder gespeelde wedstrijden tussen de tegenstanders van vandaag is dat een onderlinge wedstrijd nog nooit in een doelpuntloos gelijkspel is geƫindigd. Het lijkt er dus op dat de wedstrijd van vandaag garant staat voor doelpunten...

De wedstrijdbal wordt vandaag gesponsord door Hans Bos. Scheidsrechter van dienst is H.J.A. van der Maat.

Om 14:30 zal de wedstrijd traditiegetrouw afgetrapt worden door de pupil van de week. Ditmaal is het de beurt aan Danny Berkel. In een eerder nieuwsitem was te lezen wie onder meer de favoriete spelers en favoriete trainers van Danny zijn.

We hopen ondanks de kou alle Honselse supporters vandaag weer langs de lijn terug te zien om vanaf 14:30 uur het vlaggenschip van S.V. Honselersdijk aan de overwinning te helpen. Na afloop is er uiteraard de mogelijkheid om de voetbaldag op een gezellige manier met elkaar af te sluiten in de kantine. Tot vanmiddag!

Condubouw