Keurige overwinning op Valken'68 voor tweede elftal
maandag 29 oktober 2018

Vandaag moest het 2e elftal van de plaatselijke SV uitwijken naar het kunstgras door de vele regenbuien van voorgaande dagen. Van te voren werd een lastige wedstrijd verwacht, daar waar Valken'68 vorig seizoen een geduchte tegenstander was. Ten opzichte van vorige week waren er wat wijzigingen in de opstelling van trainer Frank. Lars, Ricardo en Tim waren weer van de partij en Rick nam de plaats van de zieke Rutger in op de linksback.

Honselersdijk startte sterk en zette vroeg druk op de verdediging van Valken'68. Valken'68 had hier flink wat moeite mee en kwam een aantal keren goed weg. Echter was de eerste grote kans voor Valken'68, een splijtende steekpass zette de spits van Valken oog in oog met Dahley maar onze sluitpost hield zijn doel schoon. Uit de counter die daarop volgde moest Valken noodgedwongen een corner weggeven. Deze werd genomen door Lars en zijn bal bereikte Luke die de openingstreffer scoorde: 1-0.

Niet veel later mocht Luke voor de tweede keer juichen. Een goed genomen vrije trap van Tim kon van dichtbij binnen geschoten worden door Luke. 2-0. Valken'68 stond met de rug tegen de muur. Als de Dijk iets zorgvuldiger om was gegaan met de mogelijkheden die zich voordeden had de score veel hoger op kunnen lopen. Gelukkig maakte Luke voor rust de 3-0. Door goed te storen ontfutselde hij zijn tegenstander de bal en kon ongehinderd op het doel afgaan. Luke faalde niet en verzekerde zich van de spreekwoordelijke Wedstrijdbal.

De tweede helft was er een voor de statistieken. Valken'68 probeerde het wel maar de Honselse verdediging stond als een huis. De Dijk zette Valken'68 vast waardoor zij veelvuldig de lange bal moesten spelen. Dit speelde de Honselse verdediging in de kaart met Nigel als ware plaag voor Valken'68. Elke lange bal werd door Nigel gewonnen of onderschept en hij gaf hier vaak nog een goed vervolg aan ook. Zo ook bij de 4-0. Nick, die vandaag fungeerde als centrum spits kreeg de bal van Luke. Het duel dat hier de grondslag voor legde werd gewonnen door Nigel. Nick werd diep gestuurd door Luke, twijfelde niet en schoot snoeihard binnen.

De 3 belangrijke punten werden zodoende op de Strijphorst gehouden. Op naar volgende week, een Westlandse derby tegen Lyra.

Opstelling: Dahley, Rico, Ricardo, Bryan (75 min Bas), Rick, Nigel, Marcel (70 min Brent), Tim, Lars (80 min Stan), Nick, Luke

Door: Rico Kok

Van Dijk Brouwer Installatietechniek