S.V. Honselersdijk start DCVH-toernooi met overwinning
woensdag 22 augustus 2018

Onder fraaie weersomstandigheden begon afgelopen dinsdag Het Club van Honsel Toernooi voor 1e en 2e teams. Samen met Naaldwijk, Verburch en MVV’27 wordt er weer gestreden om de Cup van Honsel.

Het eerste en tweede team van S.V. Honselersdijk moesten aantreden tegen Verburch. Het eerste team ging voortvarend van start en binnen 5 minuten lag de bal al achter de Verburch goalie. Na een actie van Joey Valstar werd Tim van der Meer in vrije positie aangespeeld en Tim scoorde buiten bereik van de keeper de 1-0. S.V. Honselersdijk zat op rozen na de snelle voorsprong en de vraag was hoe hoog de score zou oplopen. Althans zo leek het in het begin. Maar Verburch herpakte zich snel en er ontstond een gelijk opgaande wedstrijd met weinig echt uitgespeelde kansen. Verburch bleef compact spelen en de thuisploeg kreeg het moeilijk. Het wist niet om te gaan met de spelwijze van Verburch. Verburch kreeg zelfs nog wat ruimte om op afstand te schieten op het doel en het was te danken aan Boy Zuijderwijk dat S.V. Honselersdijk met een voorsprong de rust in ging.

Na de rust was het Verburch dat meer naar voren ging voetballen en in de 49e minuut op 1-1 kwam. Een paar minuten later haalde Tom van Veen hard uit en scoorde de 2-1. Maar het wilde niet echt vlotten bij het team van Piet Boon. Slordigheden slopen in het spel en dat gaf Verbuch, die een tandje erbij zette, toch wel wat kansen. Met enig geluk kwam S.V. Honselersdijk verder op voorsprong door een eigen doelpunt van Verburch, 3-1. Niet veel later door een uitval werd het 3-2. En weer een eigen doelpunt van Verburch kwam S.V. Honselersdijk goedkoop op een 4-2 voorsprong. Maar de Poelekers toonden weer veerkracht en kwamen via een vrije kopkans op 4-3. Met kunst en vliegwerk werd de voorsprong behouden.

Het 2e team speelde met 0-0 gelijk tegen de reserves van Verburch.

Rest van de uitslagen:

Naaldwijk 1 – MVV’27 1 2-2
Naaldwijk 2 – MVV’27 2 2-2

Zaterdag zijn de volgende wedstrijden:

S.V. Honselersdijk 1 – MVV’27 1
vv Verburch 1 – vv Naaldwijk 1
S.V. Honselersdijk 2 – MVV’27 2
vv Verburch 2 – vv Naaldwijk 2

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Branco Kok, Marcel Bruggeling (A) Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden, Pawel Rubin, Rick van Schie, Leon de Brabander, Tim van der Meer, Youri Riepe, Joey Valstar, Nando Kok, Tom van Veen, Angelo Zwirs.

Door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek