MVV’27 winnaar van De Club Van Honsel toernooi.
zondag 26 augustus 2018

MVV’27 is winnaar geworden van De Club Van Honsel toernooi. Het eerste team van MVV’27 won op de 2e dag met 2-1 van S.V. Honselersdijk 1 en het tweede team van MVV’27 speelde met 1-1 gelijk tegen S.V. Honselersdijk 2. In de totaalstand eindigde hierdoor MVV’27 op de eerste plaats.

Na 2 maanden droogte kwam daar zaterdag een einde aan en moest er door de hevige regenval de wedstrijd op het hoofdveld uitgeweken worden naar het kunstgrasveld. Het standaard team van S.V. Honselersdijk kwam slecht uit de startblokken. Een verdedigingsfout werd keihard afgestraft. Huib van Barneveldt kreeg de bal zomaar in de voeten geschoven en in vrije positie haalde hij hard uit en stond het na een paar minuten al 1-0 in het voordeel van MVV’27. Dan loop je alweer achter de feiten aan. Het team van Piet Boon had even tijd nodig om weer orde op zaken te stellen, maar tot echt grote kansen leidde dit niet. Wel was Youri Riepe dicht bij een treffer toen hij oog in oog stond met de Maaslandse keeper Bart den Broeder , maar den Broeder wist net redding te brengen. Ook Nando Kok kreeg een mogelijk om uit te halen, maar zijn schot ging net naast. In de 30e minuut ging het wederom fout in de achterhoede. Een te zachte terugspeelbal werd goed opgepikt door Dennis Louter. Zijn voorzet bereikte bij de 2e paal Haysam Aradelaziz en deze wist op eenvoudige wijze de 0-2 te maken.

Begin 2e helft nam de thuisploeg het initiatief en had gelijk al resultaat. Joey Valstar omzeilde een paar tegenstanders en zette Tom van Veen vrij voor keeper en hij scoorde de 1-2. Even later uit een corner kopte Pawel Rubin op de paal. Zo werd de druk wel opgevoerd op het Maaslandse doel, maar echt grote kansen kreeg het niet. In de 30e minuut was het wel een overtreding net buiten het strafschopgebied op Pawel Rubin. De vrije trap van Tom van Veen raakte de lat. Maar verder kwam het niet zodat de stand 2-1 bleef in het voordeel van MVV’27.

Rest van de uitslagen:

vv Verburch 1 – vv Naaldwijk 1 2-1
vv Verburch 2 – vv Naaldwijk 2 0-1

Zo werd dan de totaalstand van selectie teams bij elkaar:

Punten Plaats Doelsaldo
MVV’27 6 1 7-6
S.V. Honselersdijk 5 2 8-8
vv Naaldwijjk 5 3 4-4
vv Verburch 4 4 5-6

MVV’27 is dus winnaar geworden van De Club Van Honsel toernooi en verdedigt volgend jaar de DCVH cup.
De S.V. Honselersdijk werd op basis van doelsaldo en meest scorende club 2e. Naaldwijk en Verburch eindigde respectievelijk op de 3e en 4e plek.

Voorzitter Erik Sosef bedankte de Club van Honsel voor de sponsoring. Hierna werden de prijzen uitgereikt en bedankte hij de deelnemende verenigingen voor hun bijdrage en sportieve inzet in het toernooi. Ook de scheidsrechters werden bedankt voor hun inzet.

Opstelling:
Boy Zuijderwijk, Branco Kok, Marcel Bruggeling (A) Michel van Giesen, Ricardo van der Zijden, Pawel Rubin, Rick van Schie, Leon de Brabander, Tim van der Meer, Youri Riepe, Joey Valstar, Nando Kok, Tom van Veen, Angelo Zwirs.

Door: Jan de Brabander

Van Dijk Brouwer Installatietechniek